OA51.SB

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
johaneriksson
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 2008-05-22
Ort: Haparanda

OA51.SB

Inläggav johaneriksson » 2024-05-22 18:10

Försökt spana runt här bland Carlssontrådarna men lyckas inte hitta något officiellt filter för oa51 med sb17nbac och sb26adc. Finns det en sådan version framtagen?

/Johan

Användarvisningsbild
Chris71
 
Inlägg: 873
Blev medlem: 2012-07-15

Re: OA51.SB

Inläggav Chris71 » 2024-05-23 00:04

johaneriksson skrev:Försökt spana runt här bland Carlssontrådarna men lyckas inte hitta något officiellt filter för oa51 med sb17nbac och sb26adc. Finns det en sådan version framtagen?

/Johan


Vi var ett par glada gossar som tog oss an uppgiften med förhoppningen om att komma ut med ett par Purifi light eller liknande, för att ge dem en extra god chans till välljud så matchades nbac även med en Bliesma 34A.
Arbetet kan sammanfattas som att det blev rent och fint men inte mycket ompa ompa, kanske hade det låtit roligare om vi jobbat vidare med en högre avstämning och ett basstöd eller lagt ambitionen lite lägre när det gällde botten responsen.

Det var inte en total flopp på något vis, men när man parallellt hade tillgång till .PB och .N så lät det inte så spännande som vi hoppades, men kanske var ambitionen och referenserna fel för att ge dem en helt ärlig chans, så om någon annan är redo att pocka upp stafettpinnen så finns det potential men inget komplett framgångs recept.

Användarvisningsbild
oa51
 
Inlägg: 1321
Blev medlem: 2006-10-26
Ort: Tokstaden

Re: OA51.SB

Inläggav oa51 » 2024-05-23 13:20

Mycket intressant info! Jag lutar då alltmer att uppgradera till Purifi/Bliesma- varianten. Bara synd att man inte köpte på sig element för ett par år sedan.....
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Imperial-Blomman
 
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2022-11-10

Re: OA51.SB

Inläggav Imperial-Blomman » 2024-05-23 19:34

Ja e nöjd m Purifi å SB TW29DN-B-8 i mina 52.
Deltidare på Hifikit.

OA-52-Satori, OA-52-Purifi, OS-52, OA-116, OA-12, OD-11, OA-50.1 mfl högtalare drivet m rör å trisse steg.

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10439
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: OA51.SB

Inläggav distad » 2024-05-23 22:24

Chris71 skrev:
johaneriksson skrev:Försökt spana runt här bland Carlssontrådarna men lyckas inte hitta något officiellt filter för oa51 med sb17nbac och sb26adc. Finns det en sådan version framtagen?

/Johan


Vi var ett par glada gossar som tog oss an uppgiften med förhoppningen om att komma ut med ett par Purifi light eller liknande, för att ge dem en extra god chans till välljud så matchades nbac även med en Bliesma 34A.
Arbetet kan sammanfattas som att det blev rent och fint men inte mycket ompa ompa, kanske hade det låtit roligare om vi jobbat vidare med en högre avstämning och ett basstöd eller lagt ambitionen lite lägre när det gällde botten responsen.

Det var inte en total flopp på något vis, men när man parallellt hade tillgång till .PB och .N så lät det inte så spännande som vi hoppades, men kanske var ambitionen och referenserna fel för att ge dem en helt ärlig chans, så om någon annan är redo att pocka upp stafettpinnen så finns det potential men inget komplett framgångs recept.

Ja de där "Putify" eller potatismos elementen som jag kallar dem pga. de låter fluffigt i mina öron är ju inte mycket att hänga i granen. .N oavsett om det är OA52 eller OA51, ska det vara om man ska ha det bästa. 8) Enligt mina öron :!:

:mrgreen: :wink:
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv. så jag är oftast i affekt kan man säga.

Mvh lorten


Återgå till Carlsson Illuminati


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst