MagnusÖstberg skrev:Hur syor volym lyckades du skapa till basen?
Fnulade lite på hur den kunde sett ut om den blev snäppet högre med elementen i linje, skissade du något på det? Min hjärna får snurr på den lementplaceringen
Formen utmanar ju mattematiken lite och något vätsketest har inte utförts så jag höftar en del, men 15-18liter skulle jag säga, känner igen mycket av beteendet från OA51 med den väsentliga skillnaden att det är tyst i slitsen trots ett ganska friskt luftutbyte.
Som du redan konstaterat så är det en ganska stor liten låda, bredd på bredaste stället är 43cm precis som en OA51, porten hade kunnat byggas i tunnare material men jag ville ha lite tjocklek för att kunna få en ordentlig midja på den och trots höjden på lådan så måste man ju avsluta porten innan man kommer upp till mellanregistret.
För och nackdelar med placeringen har inte varit huvud prio men kan ju vara värt att tänka på inför kommande versioner, nu blir det ju lite klassiskt höger vänster tänk, men mätningen får utvisa men efter att bara lyssnat på 1 låda så känns det som en acceptabel spridning.
Långsiktigt mål är att peta in bliesma om konceptet håller och då behöver man ju mindre plats, gör man på det viset så skulle man kunna göra en port som bygger mindre och låta mellanregistret få sin låda direkt under locket och inte som toppdelen idag.