Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Att det är tur att det tillverkas olika högtalare
De verkar passa dig dåligt. Någon annan kanske har annan uppfattning. Det är väl få högtalare som alla är överrens om hur fantastiska de är.
tvett skrev:JA, fy va kassa 70talshögtalare. Fy fy.
Inte alls. Din bråkstakeManzarek skrev:Kaffekoppen skrev:Att det är tur att det tillverkas olika högtalare
De verkar passa dig dåligt. Någon annan kanske har annan uppfattning. Det är väl få högtalare som alla är överrens om hur fantastiska de är.
Kallar du mig okunnig ?
Manzarek skrev:
Allt lätt som en jävla gubbe som fastnat med kuken i en matberedare.
BengtO skrev:Jamo Pro 200, det är väl såna där toppar med en stenhård 10"-bas som inte spelar en ton under 70Hz? 300 och 400 lirar bas vet jag..fast de kanske finns olika modeller
AVR4000 skrev:Min erfarenhet av Carlsson är god. Kan inte klaga på basen (OA-58, OA52.3 t.ex) eller ljudet iövrigt. Tvärtom säger mina öron mig att ett par OA-58 (ursprungsmodellen) spelar så bra att "konventionella" högtalare har svårt att hänga med ifråga om detaljer etc - om man inte lägger runt 15.000 kronor. I.a.f var det så när jag var ute på lyssningsrunda. Jämförde med Audiovectors sortiment.
Ibland undrar jag om vissa som klagar på basen hos den och den högtalaren tror att allting är byggt för diskotek/PA och rockmusik därmed MÅSTE återges med rejält bastryck. Annars är högtalaren "dålig". Ibland har jag stött på sådana uttalanden om Carlsson där intrycket varit att personen ifråga närmast trott att det är ett par CV med BAS.
Jag syftar naturligtvis på de som anser att högtalare som inte låter BOOMBOOOM är "basfattiga".
Har förövrigt inte märkt att Carlssons högtalare skulle vara överskattade. Tvärtom anser jag att de är alldeles för marginaliserade idag i förhållande till det högtalartekniska mästerverk det handlar om.
wintersun skrev:Gör alla en tjänst och hitta ett annat forum.
Manzarek skrev:...
För att se om ni killar är så pass inavlade som ni sägs
...
Vee-Eight skrev:Manzarek skrev:...
För att se om ni killar är så pass inavlade som ni sägs
...
Det händer inte förrän jag har barnfamilj med mig själv.![]()
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster