Citat Robinox.
Ang. klistermärken, detta kanske är en skabbig metod men den borde fungera tycker jag.
Säg istället budgetmetod.
Låter inte som en tokig idé, hjärnkontoret går varmt efter lösningar förstår jag.
Jag gjorde lite sökningar och kan i.o.m. detta hålla med om att denna väg borde vara möjlig, för att inte säga, utomordentlig.
Istället för att lacka över, kanske du skulle försöka hitta plast med något mattad yta. Glänsande plast brukar ge billighetsintryck, i varje fall mig. Se bara upp med plastkvalitéten, se citat från sökning nedan.
Scannade in mina tavlor i photoshop och fixade till dom där. Sedan är det bara att skriva ut på vitt, kromat, svart, gult, eller va man vill för klisterplast. (Finns i bokhandeln)
Tyvärr fick jag tag på dekalplast att köra i färgskrivaren, som INTE var vattenfast! Frågade ändå butikspersonalen om den var vattenfast, och fick ett jakande svar.
Jäkla butikspersonal!!!
Det måste nog vara dekalen för färglaser, men om du har brådis så har jag en 4-5 ark hemma...
Förresten, om du ska beställa så kan du få ta ett paket transparenta för färglaser till mig, jag köpte bara vita och det hade varit kul att testa dom genomskinliga.
Har du funderat på teckensnitt? Själv tycker jag Win. standard "Palatino Linotype" har viss likhet, men det finns säkert sådana med ännu bättre likhet, det finns ju massor av sådana att ladda hem att kolla igenom.