Förstärkartankar/-tips

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
NisseE

Förstärkartankar/-tips

Inläggav NisseE » 2008-02-23 12:11

Jag har blivit med OA 58.2 och är fantastiskt nöjd. Sitter denna lö fm och småfunderar på detta med förstärkeriet. Jag använder en Cambridge surround (540 v.2) och är nöjd. Varvar med NAD 216 som slutsteg ... och är nöjd även med det. Hör jag dåligt eller låter det lika bra? Eftersom jag är nöjd så har jag ju egentligen inget problem, mycket riktigt ...

På Carlssonplanet finns ju några förstärkartips. Finns det några andra förslag på elektronik som jag absolut borde testa/jämföra med? Lyssnar enbart på 2-kanal f ö (som CD har jag Cambridge 640)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-02-23 12:21

Do not fix what is not broken.

Användarvisningsbild
NisseE

Inläggav NisseE » 2008-02-23 15:05

Håller med, men man har ju alltid(?) funderingar och tips/råd/förslag kan ju alltid vara intressant ... samtidigt som det givetvis kan ställa till det - man blir orolig, måste testa osv

Verkar som att det finns fler som gillar Cambridgens fömåga att förmedla vad som skickas in elektroniskt. Den verkar också vara tillräckligt kraftfull för de aktuella högtalarna. De utgör väl ingen direkt svår last heller. Jag har den för att jag hade en tanke om surround, men inser att jag inte är intresserad, är nog en tvåkanalstraditionalist helt enkelt.

OA'orna vilar nu på de bästa SD-fötterna och kablaget är Supra 3.4 samt RG 59 som interconnect. Heltäckningsmatta på plats och inom kort blir det lite absorbenttavlor bakom lyssnaren. Så det känns totalt sett rätt bra, bara att spela på :D

Återgå till Carlsson Illuminati