Filtdetaljer OA50 sökes!

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Rishna

Filtdetaljer OA50 sökes!

Inläggav Rishna » 2008-02-27 19:33

Är det någon som sparat filtbitarna till OA50 efter uppgradering? Jag skulle väldigt gärna få tag på originalfiltdelar till mina 50:or. De som sitter på har nämligen kortats av några centimeter av någon outgrundlig anledning. Det handlar alltså inte bara om snusburkar utan även denna oförklarliga modifiering.

Hör av dig om du har filt att undvara.

Vänligen: Fredrik

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2008-02-27 20:37

Jag är nybliven ägare till ett par OA-50.0 med originalfilt. Dessa skall uppgraderas, men inte enligt någon av SSC's beskrivna .X. Frågan är hult filtmodden ser ut i de olika uppgraderingarna? Innan jag vet hur det blir med mina nya diskanter så vill jag inte avyttra mina filtar.

Mina originalfiltar "hänger" över diskanterna och hela vägen ner över filtret på baksidan. Fins det någon som har en bild på hur filten ser ut i de olika uppgraderingarna?

Jag kommer att uppgradera med Scanspeak 2905-950000 och Revelator-basar.

Om det är till någon hjälp (om du vill tillverka nya själv) så är dom rektangulära, 17 x 24 cm med ett rektangulärt urklippt hål på ena kortsidan 6 x 5 cm. Jag kan lägga upp bilder om det är tillnågon hjälp.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2008-02-27 20:57

Om jag inte minns fel så har jag sådana filtbitar som jag ju fått av dig Fredrik :D

Pm'a adress så skickar jag dem!

Mvh

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Återgå till Carlsson Illuminati