Jag är nog inte ensam om att sitta och trycka på lite 80-(hög)talare, vars framtid känns lite osäker. I mitt fall handlar det om 1 par OA52.2 samt 2 par OA51 i orenoverat resp halvrenoverat skick. OA52.2 tänkte jag låta vara tillsvidare, så låt oss fokusera på OA51. Det spelar ju ingen roll för den här frågan egentligen.
Om man idag vill uppgradera OA5X (X = 1 eller 2, 0 är en annan historia), så har man ju lite olika alternativ:
1. OA5X.3 med T-11oa från Larsen (finns dom kvar?) samt 8545-basen
2. OA5XLE (dvs Naqrefs variant), som kommer att vara tillgänglig fullt ut (även för OA52) inom en snar framtid
3. OA5X.4, dvs SSC:s variant baserad på T-11oaII samt uppföljare till SS 8545

För egen del så är jag rätt nyfiken på alternativ 3, lite beroende på att jag tror att en ny bas bör kunna lyfta dessa högtalare samt lite beroende på att den där IÖ verkar ta fram ganska vettiga pryttlar överlag.
MEN! För att kunna bestämma sig för alt 1, 2 eller 3 så tror jag flera med mig skulle vilja ha åtminstone en uppskattning från SSC när OA5X.4 kan finnas tillgänglig. Hur långt är projektet gånget? Idé? Ritningsstadie? Prototyputvärdering? Ersättare till 8545 omnämndes på CP i september 2006, och nu har vi ju inte hört något sedan 1 jan i år.
Om SSC bedömer att OA5X.4 inte kommer att kunna bli av (pga en anledning vilken som helst, t ex elementtillgång från Tymphany), varför då inte förklara detta? Livet går väl vidare ändå(?)
På förekommen anledning; syftet med tråden är inte att kasta skit på SSC. V v respektera detta.
Vh
//Ekan
PS. Jag talar alltså här främst om uppgraderingssatser. Men skulle det finnas info även om nyproduktion, så blås på bara