Hej!
Om det "bara" är skumkanterna som har farit och dom i övrigt är ok, så skulle då jag skicka dom till Per Gullbrandsen för skumkantbyte, det gjorde jag och blev väldigt nöjd...och så blir det billigare.
Passa då på och kolla upp vilken diskant du har, det finns OA-116 både med MT-20 eller 24.
Om du har MT-20 så rekomenderar jag att bygga om filtret enl modifieringsanvisningarna från Carlssonplanet för [s]just den diskanten[/s] Menade MT 24, det blev en stooor skillnad på mina.
Jag ska ( så fort tid finns!!) prova att bara byta kondingarna till diskanterna på mitt par som har MT-24 för att sen utröna skillnaderna mellan dessa diskanter, MT-20 har ju fått lite skäll för sin ljudkvalitet, fast just nu (med det nya filtret) så låter dom bättre än mina Oa-116 med Mt-24...med orörda filter, tycker jag i alla fall....
Jag har provat med 8 ohmsbasen, dock inte med den nya basspolen, och tyckte att det blev betydligt mindre (för lite!) bas i dom då.....så behåll originalbasen iaf, har inte provat med nytt mellanregister, men som sagt, det krävs ju lite mer filtermodifieringar då.....när dom kommer....
Det känns inte helt rätt att bara koppla ett 8 ohm motstånd i serie med ett nytt element.....fast vad vet jag, nån som har provat ännu???
Mvh/Stefan
Edit, det överstrukna, la till MT-24