Hej på er alla!
Ja,,, det blev en trevlig kväll/natt.... vissa hade ju så bråttom hem.

fast trevliga bilder hann han ta, som vanligt.
Klockan hade hunnit bli ett par timmar in på söndagsmorgonen innan vi rundade av..
Tänkte försöka sammanställa MINA intryck ljudupplevelser....nu visste jag ju det mesta om mina högtalare, fast jag hade ju ett par nya att prova.... nämligen ett par 8071:or med nya peerlessbasar...man har ju bara hört bra om dom.
En liten rangordning högtalarmässing kan bli så här:
1:a plats....ja vad tror ni..... en liten rackare som inte säger piP när man spelar Infected på dom....sanslösa högtalare, nu spelade vi inte bara Infected Mushrooms på dom utan mycket annat också, och ja, dom är nog utom tävlan....
God 2:a tycker jag nog att mina OA-116 med MT-20 diskanter och moddade enl SSC beskrivning är......vad tycker ni som var med???
3:a får nog vara mina orörda OA-116 bli, fast dom har MT-24 diskanter.
4:e plats skulle jag nog vilja dela med dom fina OD-11:orna som prometevs hade med sig och Larsen 4.....och ja, dom låter förstås helt olika men hammnar nog på delad plats i alla fall.
Sen provade vi mina Luxor Orchestra och det är ju en helt annan upplevelse, här pratar vi ljudtryck, fast med en överaskande bra ljudkvalitet var vi nog överens om.
Och så, på sista plats hammnar Luxor 8071........

trots allt gott man har hört om dom....väldigt skräniga, ingen klar diskant, mycket bas....grötiga, inte kul till någon musik....väldigt förvänande med tanke på att det sitter samma element i Orchestran, fast dubbel så många.....
Måste bero på filtret, har snabbkollat filtret i Orchestran och där sitter det fina kondingar original, har inte haft tid att ta isär 8071 men det ska bli,,,,, får nog "pilla" lite i dom så får vi se vars det slutar...
Och så provade vi ju ett par "Mupps"...?! visst hette dom så? Mycket imponerade trots sin storlek,....hm jag behöver ju nya datorhögtalare..
Och sen så poppade vi på lite mer med mina basar med lite musikvideosar av olika slag, fast dom får nog någon annan bedömma.....
Kanske ska berätta att det är en H/K AVR 635 som jag använder som förstärkare, med optisk kabel från xbox:en.
Ja, som sagt en mycket trevlig kväll, vi får nog ta en till någon gång, så vi kanske hinner prova det fina slutsteget som prometevs hade med sig...
Hoppas ni hade trevligt ni som kom...
Mvh/Stefan
ps.jag började ju bra med kablaget....ni ser ju den grova vita kabelkanalen på väggen......men sen spårade det ur...

Återförsäljare av Guru.