Hej.
Jag håller på och renoverar ett par OA-2212 och har några frågor som jag söker svar på:
* De fyrpoliga XLR-kontakterna är oxiderade och allmänt fula. Är det en dum idé att byta till 3-poliga XLR? Det verkar nämligen inte finnas 4-poliga chassikontakter som passar att tillgå.
* Är det någon här som har monterat den av SSC rekommenderade basspolen i sina OA-2212? Var monterade ni den i så fall och hur fäste ni den i lådan?
* Eftersom nya spolar skall monteras, tonkontrollerna tas bort och kontakterna bytas tänkte jag även byta internkablage till basarna och fram till filtren på de andra elementen. Är EK en lämplig kabel till detta?
* Basarna är tvärslut, men jag har ett gäng B65oaII liggandes på hyllan. Skall de monteras med den gummiring som finns till bashögtalarna? Kommer den inte att påverka gummikanten till baselementen?
* Bottenplattan till högtalaren skall lackeras om pga några kantstötningar och repor. Ska jag välja vanlig inomhusfärg eller tvåkomponentsfärg (läs: vilken färg har använts från fabrik)?
MVH
Carl