Britt-Gunnar skrev:aha vad jag menade var att ha kortare/korta av fönsterbräden alternativt göra 2utskålningar" för högtalarna i fönsterbrädan

Aha ock jag fattar, lite för stort ingrepp, dessutom kommer kommer dom inte ända in ändå. Men tack för att du bryr dig Bjittis

Sen måste jag säga att min rum ger så mycket bastillskott, så jag vill absolut inte ha mer bas, men det kanske skulle ge ett "varmare" mellanregister om högtalarna fick komma in till vägg. Men ner från runt 100 hz låter det mycket lagom, jag har ganska bra koll på detta eftersom jag gör dagliga jämförelser med studion jag arbetar i på dagarna.
Jag är jäkligt nöjd med med dessa högtalare, när man analyserar/disskerar vad som kommer ut, så har dom ganska tydliga brister, men jag tycker det är så otroligt mycket roligare att lyssna på musik med dessa pga av deras framfusiga stora mellaregister, man blir liksom tvungen att engagera sig.
Jag har aldrig riktigt trott på "sameness" som folk pratar om (iaf tagit det med en nypa salt), men nu hör jag betydligt större skillnad i soundet, mellan låtarna, på ett album. Sen är det ju mer så att musik som låter illa också låter illa med dessa burkar, så var det inte riktigt med mina Dynaudio, där kunde låtar med tunn bas och lite skitit mellanregister passera som ok. Jag tycker det är ett stort lyft.
Nu lyssnar jag på LFO "Frequencies" vilket var skittråkigt på Dynaudio.