KJG skrev:Glebster skrev:Då har jag provat att placera två markskivor mellan högtalarna på frontväggen och det låter bra, rent av mycket bra.Till skillnad från när de satt på bakväggen skulle jag beskriva skillnaden som att det nu är mer kontrollerat i det övre registret än tidigare samt att det låter mer naturligt.
Har också finjusterat avståndet mellan högtalarna och funnit att de är ganska känsliga om man vill ha den 'perfekta fantombilden'. Hur som helst, nu sitter den som en smäck!. När jag fått upp skivorna på väggen (de står nu lutade mot) så ska jag laborera med avståndet mellan högtalare och vägg. I dagsläget har jag ungefär 40mm.
Vi tillfälle tänkte jag summera mina tankar beträffande Larsen 6 men det får bli under kategorin "Köpråd".
Än en gång, tack så mycket för alla inputs och teorier. Nu vet man lite mera om rumsakustik, trevligt!![]()
Mvh
Filip
Hej!
Några bilder på hur det ser ut med placering, markskivor och dylikt vore trevligt. Har själv L6 och älskar dem, har dock ej laborerat med placering och dämpning ännu och jag antar att man med lite justeringar kan få till bättre ljud.
Mvh
//KJG
Så här blev det till sist...
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=31263