Köpte ett par OA58 idag. Fick med anpassade SD-fötter till dom.
Nu undrar jag hur dom ska ligga under?

2 små bruna, 1 grön och 1 grön som är något större än den andra var med till varja högtalare.
Hälsningar Martin
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Lea skrev:Hej!
Köpte ett par OA58 idag. Fick med anpassade SD-fötter till dom.
Nu undrar jag hur dom ska ligga under?![]()
2 små bruna, 1 grön och 1 grön som är något större än den andra var med till varja högtalare.
Hälsningar Martin
Vee-Eight skrev:KJG:
Nejdu, det är det "bara" inte. De har sin specifika plats då de är av olika hårdhet och storlek.
Tips till Lea är att ringa John Larsen och fråga hur de skall placeras. Tel 0370 70 900
KJG skrev:Vee-Eight skrev:KJG:
Nejdu, det är det "bara" inte. De har sin specifika plats då de är av olika hårdhet och storlek.
Tips till Lea är att ringa John Larsen och fråga hur de skall placeras. Tel 0370 70 900
Jasså? Det var det värsta. Då har man lärt sig något nytt idagHur kommer det sig att det är på det här viset? Kanske är något man bör göra på sina L6:or med då? Själv har jag fulkuddar av annat fabrikat, lika mjuka och stora.
Mvh
//KJG
Lea skrev:2 små bruna, 1 grön och 1 grön som är något större än den andra var med till varja högtalare.
bobo skrev:Lea skrev:2 små bruna, 1 grön och 1 grön som är något större än den andra var med till varja högtalare.
Upptäcker först nu att du har 2 gröna med olika storlek till varje högtalare. Med mina högtalare levererades 4 lika stora gröna kuddar. Om det överhuvudtaget är någon skillnad mellan dina gröna så borde det rimligtvis vara så att dom större gröna är avpassade för större belastning. Dessa borde då placeras där vikten är högst dvs under höger bakhörn på höger högtalare och under vänster bakhörn på vänster högtalare.
Hasse
Lea skrev:Vad tycker du för övrigt om dina nyförvärv?
Är väldigt nöjd. Dom är jättefina i skicket. När jag kom hem efter köpet kopplade jag ur mina piP och OA58:orna fick ta plats. Jag körde lite mp3 och flac från datorn. Förstärkaren är en Marantz SR6003. Tycker diskanten på piP spelar mer detaljerat och den går djupare ner i dom lägre frekvenserna. (Om man jämför dom två)
Men jag känner igen Carlssonkaraktären på OA58:orna efter att ha lyssnat på min svågers OA50 och OA51 i över 10år.
Var ju tvungen att åka och jobba så jag har inte hunnit lyssna så mycket på dom än.......men jag har tänkt på dom hela arbetsdagen![]()
Men som sagt, mycket nöjd med dom.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster