hej tänkte höra om någon har nån erfarenhet av dessa högtalare i en hembio setup?
har 4 st oa-5 typ I och 2 od-11 i dagsläget..
tjiongeling
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
obbiewan skrev:DEt är ju det jag inte riktit vet.. tänkte om någon hade några tips..?
JTarnstrom skrev:Även jag kör med OD11 som surround. Faktiskt så är den ju lite fiffig i och med att den kan vändas och vridas lite hur som. Hos mig funkar den bra och integrerar bra med mina piP. Dock kan jag tycka att det är lite slöseri att använda OD11 som surrounder och de kommer att ersättas med a1 så småningom.
obbiewan skrev:Behövs det en center? Och har ni förslag på reciever som kan driva detta? Minst 2 optiska ingångar.
schmutziger skrev:JTarnstrom skrev:Även jag kör med OD11 som surround. Faktiskt så är den ju lite fiffig i och med att den kan vändas och vridas lite hur som. Hos mig funkar den bra och integrerar bra med mina piP. Dock kan jag tycka att det är lite slöseri att använda OD11 som surrounder och de kommer att ersättas med a1 så småningom.
Jag använder numer mina oa116 som surrar, vad kan man kalla det isf![]()
![]()
JTarnstrom skrev:schmutziger skrev:JTarnstrom skrev:Även jag kör med OD11 som surround. Faktiskt så är den ju lite fiffig i och med att den kan vändas och vridas lite hur som. Hos mig funkar den bra och integrerar bra med mina piP. Dock kan jag tycka att det är lite slöseri att använda OD11 som surrounder och de kommer att ersättas med a1 så småningom.
Jag använder numer mina oa116 som surrar, vad kan man kalla det isf![]()
![]()
Har du OD11 som frontar så skulle jag nog kalla det hela för suboptimerat.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster