Stig Carlsson utsågs till Sveriges största Hifi-Personlighet!

På plats för att ta emot priset i Stigs ställe var John Larsen och Ingemar Ohlsson.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Stefan
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Sanny_X skrev:Vem är Gunnar Holm?![]()
Håller med om de andra två, alltid kul när bra folk får pris.
Alexi skrev:Märkligt, känns mer som en flört från tidningen för att få lite gratisreklam. Jag förstår inte riktigt syftet, varför just nu? Flera decennier för sent!
Blir ju en annan sak när man delat ut det till flera.petersteindl skrev:Alexi skrev:Märkligt, känns mer som en flört från tidningen för att få lite gratisreklam. Jag förstår inte riktigt syftet, varför just nu? Flera decennier för sent!
Det där är ett felaktigt antagande. H&M instiftade ett pris och nu skulle det delas ut och de valde storheter med anor inom Svensk Hifi. Det är inte konstigare än så. Var mer positivSkulle de fiska annonser så är väl knappast Carlssonstiftelsen rätt fisk
Inte heller John Larsen. De är knappast att betraktas som feta fiskar.
Grattis även till Tommy och Gunnar!
MvH
Peter
Alexi skrev:Sen kanske inte riktigt h&m kan likställas med Nobelkomiten
Alexi skrev:Blir ju en annan sak när man delat ut det till flera.petersteindl skrev:Alexi skrev:Märkligt, känns mer som en flört från tidningen för att få lite gratisreklam. Jag förstår inte riktigt syftet, varför just nu? Flera decennier för sent!
Det där är ett felaktigt antagande. H&M instiftade ett pris och nu skulle det delas ut och de valde storheter med anor inom Svensk Hifi. Det är inte konstigare än så. Var mer positivSkulle de fiska annonser så är väl knappast Carlssonstiftelsen rätt fisk
Inte heller John Larsen. De är knappast att betraktas som feta fiskar.
Grattis även till Tommy och Gunnar!
MvH
Peter
Sen kanske inte riktigt h&m kan likställas med Nobelkomiten
Men det är ju klart roligare val än: Bladelius, Mårten Design & Jorma kabel, som tre andra exempel på framgångsrika svenska hififöretag
Naqref skrev:Gunnar är en skön människa.
Ingvar tillintetgjorde (i MoLten) när Pioneer kom med sin Legato-link. Men trots det så var LTS inbjudna hos Pioneer. Jag var med på ett av mötena när jag råkade befinna mig i Sthlm.
Respekt.
(Om det är någon som undrar så är det jag som tog bilderna.)
Alexi skrev:Märkligt, känns mer som en flört från tidningen för att få lite gratisreklam. Jag förstår inte riktigt syftet, varför just nu? Flera decennier för sent!
joseph skrev:Appropå Hifi&Musik så gjorde de ett trevligt Hemma hos-repotage för ett bra tag sedan. Det var något om någon ägghögtalare skriven av en kompis(?) till "producenten". Högtalarna i "repotaget" var visst "Carlsson-inspirerade" också.
vh Josef
Frodrak skrev:joseph skrev:Appropå Hifi&Musik så gjorde de ett trevligt Hemma hos-repotage för ett bra tag sedan. Det var något om någon ägghögtalare skriven av en kompis(?) till "producenten". Högtalarna i "repotaget" var visst "Carlsson-inspirerade" också.
vh Josef
Länk?
RogerGustavsson skrev:Stig Carlsson's namn och John Larsen är idag med i en artikel i Jönköpingsposten (Värnamo Nyheter). Detta med anledning av den utmärkelse som SC fått postumt. Får se om jag kan scanna den ikväll.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster