Diskussion om standardelement i nya Carlssonkonstruktioner

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-04-26 13:53

Klart det vore enklare och bättre för alla om det funnits enkla, billiga och lättillgängliga standardelement som var idealiska till användningsområdet.

Har svårt att tro att IÖ hade lagt ned en massa jobb för att ta fram specialelement om så varit fallet dessutom.

Sen finns det ju alltid en skiljelinje mellan optimalt och "bra nog", men det kanske bör ligga på andra att ha synpunkter om.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Johan_H

Inläggav Johan_H » 2010-04-26 14:28

shifts skrev:Jag tänkte inte på de som sitter i SSC:s styrelse iofs. Men ja, de får ju gärna också tala mer öppet. :)

Känner dem inte heller, och vet inte hur kulturen är. Har dock bara fått positiva bemötanden det lilla jag haft kontakt med SSC. Troligen är det inte helt lätt att navigera SSC (se länk till SSCs bakgrund ovan). Förvaltningsdelen gör nog att allt inte bör diskuteras öppet. Det är i mina ögon inte orimligt att SSC har vissa inkomster för att dra sig runt. Håller tummarna för att SSC hittar fram på ett bra sätt!

Däremot, att stödja och sprida Stig Carlssons kunskap och visioner, så gott vi nu har förstånd till, kan vi ju göra alldeles oavsett. :)

Föregående

Återgå till Carlsson Illuminati