Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Blanda inte in mig!Vee-Eight skrev:Bilden är tagen precis när lackhyllan är uppmonterad. Varför implikerar ni att det är ostädat? Det var elefantöronen som var det intressanta i diskussionen.
P5 skrev:Hur tycker ni att ljudet från OA 51 påverkas om man ställer dem på ett stativ (alternativt på ett par OB 51) istället för att hänga dem på väggen?
MVH
Carl
Vee-Eight skrev:
Här är elefantöronen på mina burkar, hyffsat likt rekommendationerna. Skillnaden är att delen ovan högtalaren är högre av estetiska skäl.
Vee-Eight skrev:P5:
Jag har aldrig upptäckt ngn skillnad iaf. Kan bero på vad för vägg man har också, givetvis också hur golvet är konstruerat.
P5 skrev:Vee-Eight skrev:P5:
Jag har aldrig upptäckt ngn skillnad iaf. Kan bero på vad för vägg man har också, givetvis också hur golvet är konstruerat.
Jag placerade ett par OA14 under mina OA51 bara för att få undan dem. Jag upplevde att ljudet (i de lägre frekvenserna) tappade upplösning och blev grötigt.
MVH
Carl
P5 skrev:Vee-Eight skrev:P5:
Jag placerade ett par OA14 under mina OA51 bara för att få undan dem. Jag upplevde att ljudet (i de lägre frekvenserna) tappade upplösning och blev grötigt.
MVH
Carl
Vee-Eight skrev:P5 skrev:Vee-Eight skrev:P5:
MVH
Carl
Ett par oa14 som stativ gör att oa51:orna kommer alldeles för långt ned.
Vee-Eight skrev:
Här är elefantöronen på mina burkar, hyffsat likt rekommendationerna. Skillnaden är att delen ovan högtalaren är högre av estetiska skäl.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster