Mr_Ekan skrev:KarlXII skrev:Jag högg dem.
Tack för tipset. Tror jag.
Grattis. Hoppas dom kommer hem hela.
//Ekan
Ja, idag kom paketet!
Vad får man för hundra spänn ?(egentligen blev det 40,7€ med frakt)

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Mr_Ekan skrev:KarlXII skrev:Jag högg dem.
Tack för tipset. Tror jag.
Grattis. Hoppas dom kommer hem hela.
//Ekan
KarlXII skrev:Ja, idag kom paketet!
Vad får man för hundra spänn ?(egentligen blev det 40,7€ med frakt)
henriksch skrev:Skumt, på de OD11 som saknat tonbyglar jag haft har botten varit helt slät, bara en kabel som sticker ut och inget uttag/fäste för DIN-anslutning. Inte heller de två skruvarna i botten där baffeldel och bottendel skruvas ihop. Denna modell verkar alltså vara en mittemallanvariant, den felande länken alltså.
De "två berömda skruvarna" är de som sitter på ömse sidor om den bygel som håller DIN-kontakten.
mvh
Henrik
Sitter det inte en avklippt dinkontakt där?petersteindl skrev:Fotografera en bild hur högtalarkablarna ansluts.
KarlXII skrev:Det är faktiskt en DIN-hane i fäste som sitter där.
Har precis varit på Kjell&Co och handlat DIN-honor för att fästa på högtalarkabeln, sen jävlar blir det provspelning ikväll.
DS skrev:MagnusÖstberg skrev:Sitter det inte en avklippt dinkontakt där?petersteindl skrev:Fotografera en bild hur högtalarkablarna ansluts.
Jopp
KarlXII skrev:Undrar om den har det där motståndet för diskantkretsen....?
Erik, hade dina filter det?
Erik_Johansson skrev:Så det finns otvivelaktigen 3 olika sorters OD11.
Gert skrev:KarlXII skrev:Det är så det ska gå till, Gert. Enbart det jobbigaste, svåraste och dyraste sättet är gott nog.![]()
Jag har nämligen renoverat ett par själv. Värda varje krona jag lagt ut (och de blev många...)
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster