Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Vee-Eight skrev:Tja, du vet var Trollhättan är, de flesta av 51:orna finns här.
Vee-Eight skrev:Appropå detta med originalelement så är jag inte förvånad att det låter bra. Om jag inte minns helt tokigt så var det lite småtaskig kvalitet på diskanterna, så det finns en risk att de som bytt ut diskanterna kan ha fått ett par dassiga exemplar. Samma minne säger mig att alla diskanter provmättes innan de sattes i burk nämligen. Tyvärr har originalutförandet av oa51 lite demoniserats, eventuellt från just Carlssonplanet, pga detta. De kan låta suveränt iaf.
kasper skrev: Jag blev själv erbjuden ett par 51:or i samma färg och med samma elementkonfiguration (utan dämpvinge) för 9500 kr för några veckor sedan.
kasper skrev:Jag tycker du ska gratulera dig till ett riktigt klipp, både ljudmässigt och ekonomiskt. Jag blir väldigt avundsjuk. Jag blev själv erbjuden ett par 51:or i samma färg och med samma elementkonfiguration (utan dämpvinge) för 9500 kr för några veckor sedan. Jag köpte inte såklart (någon måtta på prisrejset får det vara. Dock misstänker jag att han fick högtalarna sålda ändå).
/G
bassman skrev:kasper skrev: Jag blev själv erbjuden ett par 51:or i samma färg och med samma elementkonfiguration (utan dämpvinge) för 9500 kr för några veckor sedan.
![]()
Vilket vansinne
Bra att du inte köpte kasper, JTarnstroms pris var ok. Man bör veta att uppgraderar man element rullar det fort iväg ganska stora pengar.
JTarnstrom skrev:Innan jag överväger en uppgradering skulle jag vara väldigt tacksam om någon ägare av 51.2 el. 51.3 kunde bjussa på en lyssning. Jag bor i Stockholmstrakten.
Naqref skrev:JTarnstrom skrev:Innan jag överväger en uppgradering skulle jag vara väldigt tacksam om någon ägare av 51.2 el. 51.3 kunde bjussa på en lyssning. Jag bor i Stockholmstrakten.
Martin Dellstig är en trevlig kille och han har ju OA-51.3.
Fast personligen så skulle jag hellre lyssna på OA-51LE eller kanske vänta på den kommande OA-51LE². Men jag är ju aningens biaserad.
Naqref skrev:bassman skrev:kasper skrev: Jag blev själv erbjuden ett par 51:or i samma färg och med samma elementkonfiguration (utan dämpvinge) för 9500 kr för några veckor sedan.
![]()
Vilket vansinne
Bra att du inte köpte kasper, JTarnstroms pris var ok. Man bör veta att uppgraderar man element rullar det fort iväg ganska stora pengar.
Det kan kännas dyrt men man får skilja på marknadsvärdet och funktionsvärdet. D v s vad skulle det kosta för något annat som fyller samma funktion. Rent marknadsmässigt så är det dyrt. Funktionsmässigt så är det fortfarande väldigt billigt.
JTarnstrom skrev:Naqref skrev:JTarnstrom skrev:Innan jag överväger en uppgradering skulle jag vara väldigt tacksam om någon ägare av 51.2 el. 51.3 kunde bjussa på en lyssning. Jag bor i Stockholmstrakten.
Fast personligen så skulle jag hellre lyssna på OA-51LE eller kanske vänta på den kommande OA-51LE². Men jag är ju aningens biaserad.
Tackar för tipset! Jag lyssnar gärna på dina uppgraderingsalster också. Om det finns någon i trakten som har LE så ställer jag gärna upp på en lyssning.
kasper skrev:JTarnstrom skrev:Naqref skrev:JTarnstrom skrev:Innan jag överväger en uppgradering skulle jag vara väldigt tacksam om någon ägare av 51.2 el. 51.3 kunde bjussa på en lyssning. Jag bor i Stockholmstrakten.
Tackar för tipset! Jag lyssnar gärna på dina uppgraderingsalster också. Om det finns någon i trakten som har LE så ställer jag gärna upp på en lyssning.
Visst sirru! Sälj dina 51:or till mig så kan jag LE-uppgradera dem. Sen kan du få höra på dem om du vill...![]()
/G
JTarnstrom skrev:Sälja? Fuggedabaoutit, buddy! Stiiiiiiiiiiiiig, I'm in heaven too! Låter ju ännu bättre en fredag med ett par glas vin innanför västen.
kasper skrev:JTarnstrom skrev:Sälja? Fuggedabaoutit, buddy! Stiiiiiiiiiiiiig, I'm in heaven too! Låter ju ännu bättre en fredag med ett par glas vin innanför västen.
Jag trodde nästan att du tänkt skriva nåt i stil med "ge mig 9500 kr så ska jag fundera på saken"...![]()
Allvarligt talat: Grattis! Jag gläds verkligen med dig!
Trevlig helg!
/G
bassman skrev:Ingen hemlighet att den billigaste uppgraderingen man kan gör är att ta ett par stänkare
JTarnstrom skrev:...
Tack, tack! Förresten, killen som sålde dem hade tänkt hiva dem på tippen men efter tips från butiken där han köpte sina nya högtalare så satte han ändå ut en annons...
paa skrev:JTarnstrom skrev:...
Tack, tack! Förresten, killen som sålde dem hade tänkt hiva dem på tippen men efter tips från butiken där han köpte sina nya högtalare så satte han ändå ut en annons...
Vad bytte han upp sig till då?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster