Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Andersh74 skrev:Hej
Gallren till mina oa12 känns solkiga och matta. Dom står liksom inte i stil med de i övrigt nylackade lådorna. Går det att spraya gallren med vanlig sprutburk utan att sabba ljudkvaliteten kännbart. Tänker att hålen i gallren krymper något.
Mvh, Anders
bassman skrev:Andersh74 skrev:Hej
Gallren till mina oa12 känns solkiga och matta. Dom står liksom inte i stil med de i övrigt nylackade lådorna. Går det att spraya gallren med vanlig sprutburk utan att sabba ljudkvaliteten kännbart. Tänker att hålen i gallren krymper något.
Mvh, Anders
Det brukar jag göra om dom är skavda och färgen är sliten.
Är gallren bara matta och solkiga har jag sprayat dom med vinylglans, dom får tillbaka den svarta färgen och ser betydligt trevligare ut!
Vinylcalle skrev:Är det högtalarna som kom ifrån mig? I så fall är dom sig inte lika på ett positivt sett.
MvH Carl
ferm skrev:Hej Anders!
Kul att du fått ordning på dem
Hade vart roligt med en bild i tråden.
Testa spraya på ajax och spola dem med diskborste och varmt vatten i duschen. Ibland är det mest gammal smuts som kan lösas
Vinylcalle skrev:Är det högtalarna som kom ifrån mig? I så fall är dom sig inte lika på ett positivt sett.
MvH Carl
Andersh74 skrev:ferm skrev:Hej Anders!
Kul att du fått ordning på dem
Hade vart roligt med en bild i tråden.
Testa spraya på ajax och spola dem med diskborste och varmt vatten i duschen. Ibland är det mest gammal smuts som kan lösas
Här kommer en något bättre bild. Det är möjligt att det på bilden ser ut som att gallren duger. Men jag hade gärna sett dom lite blankare. Och får jag bara skicka iväg en faktura någon dag så har jag nog råd att köpa en burk svart spräjfärg.
ferm skrev:Vinylcalle skrev:Är det högtalarna som kom ifrån mig? I så fall är dom sig inte lika på ett positivt sett.
MvH Carl
Hej!
Japp det är det faktisktDe gick från dig via min kompis David till mig och vidare till Anders då jag inte hade tiden just då att färdigställa dem.
Visst har de blivit fina tillslut!
phloam skrev:Jag hade köpt en liten burk färg och tagit nån gammal pensel och målat dem för hand så det blir jämnt och fint och inte för mycket färgMen det kanske är dumt?
henriksch skrev:Superblanka kanske blir väl bra? Biltemas svarta fälgfärg har en lite lagom mittemellan-glans och är dessutom juste hållbar, den har jag använt (och blivit belåten) just på carlssongaller.
mvh
Henrik
bootstrap skrev:SnyggtHur gjorde du blästringen?
Jag har själv ett par Carlsson galler som skulle behöva lite uppiffning.
Biltemas fälg-färg verkar vara ett bra tips.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster