viewtopic.php?f=17&t=51591
Vi fick tyvärr inte ihop tillräckligt antal så projektet rann ut i sanden.
Jag hittade i gömmorna idag rostfria bafflar till 8 par av en prototypvariant jag gjorde.

Jag spelar själv med ett par här hemma nu och det låter väldigt bra.

Grafpro har mätt och lyssnat på dessa exemplar och uttryckte något i stil med " det är ett brott att inte produktifiera dessa och sälja dem"

Projektet var som sagt kommersiellt och vinst per par skulle vara ca 600 kr och en del av detta var tänkt att finansiera framtagandet av Stigs "två-vägare".
Man behöver, för att få ihop ett par som dessa prototyper, bafflarna, ett basreflexrör, en låda, ett tonkurvejusterande filter som Anders designat, en terminal.
Jag tänkte att jag viker och gör i ordning bafflarna, sågar till basreflexrören.
Man får själv limma ihop en låda i 12 mm MDF som man sedan relativt enkelt sågar av hörnet på med en fogsvans.
Man får själv löda ihop några filterkomponenter (det är ett serie RCL filter).
Man får själv montera ihop det hele med nåt montagelim...
När det gäller terminal kan man ju t ex köpa denna och montera på baksidan.
https://www.hifikit.se/komponenter/term ... anp-6.html
Om 8 st tecknar sig för kit kan jag kanske ordna med förhoppningsvis 10% "rabatt-kod" på Hifikit på elementet, https://www.hifikit.se/discovery-10f-4424g00.html o då är det samma som de billigaste ställena i Europa .
Det man får är alltså baffelplåt vikt i rätt vinklar.
En ritning på låda.
En ritning på filter.
Ett basreflexrör.
När vi gjorde OA51.N betalade man endast genom att sätta in 500 pengar på cancerfonden i Anders namn (ni har samlat in 14000 kr).
Denna gång är det typ samma, jag vill inte ha betalt själv men kit ovan skall kosta 1000 kr och de skall swishas/sättas över direkt till Anders familj.
(Anders ursprungliga vinst i projektet på 600 kr/par + 200 kr/st för de laserskurna bafflarna).
Om intresse finns så samlar vi upp det i denna tråd.
Intresserade:
blixten_no1 1 par
Anders J 2 par
frawgie 2 par
Danfra 1 par
peh61 1 par
guskam 1 par
Maccis
RSG (jag Pm'ar dig)
Nu är de då slut....
Stefan