Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
IngOehman skrev:Vill än en gång påminna om att Anders skrivit en byggartikel i MoLt om
Bosso-muppo. Jag ser inte att han klandrar sig själv för detta.
Fjonkalicious skrev:IngOehman skrev:Vill än en gång påminna om att Anders skrivit en byggartikel i MoLt om
Bosso-muppo. Jag ser inte att han klandrar sig själv för detta.
Jag plockar bara ut detta första som citat för det är bara det jag vill fråga om.
Vad har Anders Bosso-mupps med denna tråden att göra? Som jag förstår det var det en gratis konstruktion som han delade med sig via LTS och faktiskt.se? Har Anders på något sätt, kommersiellt, tjänat pengar på dessa högtalare?
Mvh
Filip
IngOehman skrev:Så det finns inget ovanlig med L4-testen, annat än möjligen att
jag INTE var inblandad i den...
Tengil skrev:Inte om man dessutom beaktar att det handlar om en utgången högtalare....Bill50x skrev:Så djäkla allvarligt är väl detta ändå inte?
shifts skrev:Jag är väl tokjävig då jag både är medlem i LTS och har Ino-högtalare, men vilken jäkla höna.![]()
Det är inte lätt att göra rätt i allas ögon, det kan man enkelt konstatera.
Gwidon skrev:Mitt generella intryck, när jag läst artikeln i Molten, varit – på det hela taget, utan att fästa sig vid detaljer - att de bokstavligen sågar ner L4; hela artikeln är, skrivartekniskt, så konstruerad för att läsaren kunde uppfatta den som strikt objektiv och metodologiskt korrekt, men i själva verket är den helt genomsyrad av ett klart budskap: Vilken usel högtalare ! Och då nämner man, liksom i förbigående, egen MMX som ett bra köp; men varför är köpet bra? Just därför att MMX är vår egen… eller snarare Öhmans.
Att försöka ställa Öhman – LTS:s ”grå eminens” - utanför hela arrangemanget tyder på ett naivt och godtroget verklighetsyn . Jag skulle inte alls varit förvånad att det hela med att testa L4 redan från början varit just hans idé och initiativ, snygt arrangerat för att ge sken av att han inte har något med det att göra.
Detta stämmer inte! LTS får inga Royaltys för MMX.MagnusÖstberg skrev:e) LTS får royalties på försäljningen av OA5-MMX
Nu börjar det bli riktigt besvärligt att hävda sin opartiskhet. LTS upprätthåller gratis annonsutrymme mot ersättning per såld enhet av SSC högtalare. Egentligen inget märkvärdigt förfarande alls, men kanske lite märkligt av en opartisk förening som då blir ekonomiskt kopplad till en produkt och det kan nog inte ses helt glasklart.
IngOehman skrev:
...
Kan inte låta bli att förundras över att jag ändå blir indragen i det hela,
och att massor av kommentarerna från bl a Anders och Peter till artikeln
ifråga, handlar om att man inte gör som JAG gjorde förr i tiden (men som
LTS inte har gjort på många år)!
...
Vh, iö
petersteindl skrev:Naqref skrev:... Den var inte utgången när LTS lånade den. Den blev det under tiden.
Gäsp..., inget nytt under solenSå var det ibland redan på 80-talet
petersteindl skrev:PekkaJohansson skrev:Eftersom frågan har varit uppe några gånger: jag har under produktionen av Musik & Ljudteknik nr 3 meddelat Naqref att han och Larsen självklart är välkomna med eventuella synpunkter på test och mätrapport i kommande nummer. Vi har tidigare inte haft tillverkarkommentar i samma nummer som test och jag ser ingen anledning att ändra på den principen.
Med vänlig hälsning
Pekka
Jättebra![]()
Det är bra att John Larsen och Naq fått varsit nummer av Molt så att de kan ta del av testen samtidigt då medlemmarna kan ta del av denoch så att de får god tid på sig att lämna kommentarer om de så önskar
Kanon.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Svante skrev:Naqref skrev:PekkaJohansson skrev:Vi har tidigare inte haft tillverkarkommentar i samma nummer som test och jag ser ingen anledning att ändra på den principen.
Där har du fel. Halcro fick inkomma med synpunkter i samma nummer. Dessutom när det gäller andra tester så har ni dessutom meddelat tillverkarna och bett dom göra förändringar i produkterna för att de ska klara testerna bättre. Det är kanske inget som syns officiellt mer än för testet av Bryston men jag har konstruerat minst en produkt där samma sak har inträffat.
Då inser man det uppenbara - ni är inte konsekventa och dessutom favoriserar ni vissa producenter framför andra. M a o så är ni helt enkelt inte oberoende.
Tja, "favorisera" innebär väl ändå att man medvetet gynnar/missgynnar någon. Även om Pekkas uttalande i bokstavstolkning är felaktigt så är det nog så att man är generellt öppen för tillverkarkommentarer, även om de kommer in i ett senare nummer. Det finns knappast någon officiell policy om hur tillverkarkommentarer ska hanteras, och jag kan tycka att det är bra bara det görs plats för dem.
En favorisering behöver inte vara medveten. Var högtalaren blindtestad d v s lyssnades det på något utan att veta om vad som lyssnades på eller vilken högtalare man lyssnade på?![]()
Mvh
Peter
Nattlorden skrev:Om det inte stämmer skall det väl inte medges, hoppas jag - det är väl inte Spanska inkvisitionen det här?
Alexi skrev:Detta stämmer inte! LTS får inga Royaltys för MMX.MagnusÖstberg skrev:e) LTS får royalties på försäljningen av OA5-MMX
Nu börjar det bli riktigt besvärligt att hävda sin opartiskhet. LTS upprätthåller gratis annonsutrymme mot ersättning per såld enhet av SSC högtalare. Egentligen inget märkvärdigt förfarande alls, men kanske lite märkligt av en opartisk förening som då blir ekonomiskt kopplad till en produkt och det kan nog inte ses helt glasklart.
Alexi skrev:Detta stämmer inte! LTS får inga Royaltys för MMX.
Bill50x skrev:MÖ:
Tack för all info. Det har gjort saken klarare om än inte smakligare.
/ B
MagnusÖstberg skrev:Är LTS för lierat med SSC för sitt eget bästa.
Fjonkalicious skrev:Läs Magnus inlägg en gång till hifikg.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster