Wideglide skrev:...osympatiskt av dig Ingvar att återigen ta upp detta med vem som är skyldig vem pengar i detta segslitna mål... Ni har, av förklarbara skäl, helt olika syn på vem som är skyldig vem vad? Lite torftigt att ta den byken (ännu mer) offentligt...
Ni tolkar in för mycket i "komma till avslut" och "bli kvitt".
Jag har inte skrivit något om vem som är skyldig vem pengar i inlägget.
Vad jag menar är
bara att vi bör bli överens och komma till ett avslut. Det var ett yppande om en förhoppning.

Inget annat.
NI häller bensin på brasan.

Inte jag.
Än värre blir det när Stefan fyller på med en massa saker som jag överhuvudtaget inte nämnt, men nu blir tvungen att kommentera.

Att vi accepterade Larsens skriftliga uppsägning har framgått för honom med önskvärd tydlighet (han skrev att han tar ned skylten och inte kommer att producera några fler Carlssonhögtalare, och det villkorades så vitt jag minns inte någonting, såsom du Stefan gör gällande) eftersom vi för långt över ett år sedan skrivit till honom och sagt att vi accepterat uppsägningen.
Om han velat ångra det har han haft gott om tid på sig att göra det. Det har han inte gjort. Han har vetat vad han skrivit - liksom att vi accepterat uppsägningen. Vi har ju dessutom därefter diskuterat avslutet (bland annat hembudsparagrafen) med honom, och avslut diskuterar man
efter uppsägning, eller hur?
Påståendet om att kontraktet inte är uppsagt är helt enkelt absurt.
Varför skriver du sådant? Har du eller Larsen något att vinna på att här offentligt förneka uppsägningen och hävda att vi fortfarande har kontrakt?

Vad skulle det vara? Är syftet att sätta krokben för SSC att gå vidare med nya exploatören?

Rätt trist förhandlingstaktik isåfall.
Om så inte är fallet är det rätt märkligt att du agerar som du gör. Är det inte enklare att vi och Larsen går vidare mot avslutet bara, och får det avklarat? Det är väl inte du som sätter käppar i hjulen och gör att vi inte kommer till avslut?
avr7000 skrev:...Ni (SSC) har ingen egen avdelning där i vilken ni faktiskt bedrivit denna "informationsverksamhet" och man får då dra slutsatsen att ni avser styrelsemedlem Per Gulbrandsens informationsverksamhet om Carlsson på carlssonplanet.com. (det som står om SSC, under rubriken SSC är ju lite enkel information om just SSC)
Dra inga slutsatser alls, om du inte undersökt saken först, det är mitt bästa tips.
Bara för att Per i förekommande fall informerar om saker som kommer från SSC betyder det inte att SSC står för allt det som står på CP. Det består till >99% av saker som kommer från Per själv eller någon av de andra CP-redaktörerna, och som SSC
inte bidragit med överhuvudtaget, än mindre kan ta något ansvar för.
Det finns till och med ett styrelsebeslut om att INGENTING som kommer från SSC's styrelsemöten FÅR kändgöras via CP utan att styrelsen är informerad. Däremot kan SSC självklart inte hindra Per från att yttra sina personliga uppfattningar i olika frågor. Varken kan eller vill.
CP är Pers privata egendom och ingenting som SSC äger eller kontrollerar. Det enda SSC kan göra (och ofta gjort) är att HINDRA att information kommer ut. Sådana krav kan man ju ställa på styrelsemedlemmar. Men vi varken kan eller vill hindra någon från att yttra sina personliga uppfattningar. Det vore ju helt absurt.
Din antydning om att SSC skulle stå för det ursprungliga uttalandet är dessutom svårförståelig, med tanke på att det redan då ju klargjordes att så INTE var fallet. Det vet du ju, eller hur?
Ingenting har ändrats sedan dess. SSC klargjorde redan då att uttalandet var Pers, och inte SSC's.
avr7000 skrev:Det borde betyda att SSC har ett ansvar för det Per Gullbrandsen nu och retrospektivt har att säga t ex i detta bråk om Larsenhögtalarna.
Nej, det borde det inte.
Om du driver en TV-station och informerar om sändningstabellen via t ex Svenska Dagbladet, så har du inget ansvar för något annat än de uppgifter du specifikt bett dem skriva. Är inte det rätt självklart egentligen?
avr7000 skrev:Det var lite otaktiskt att inte bara "glida med" på denna av alla så väl sedda ursäkt från Per....
Ja, det var "otaktiskt". Att vara taktisk är ofta ohederligt. Jag ogillar ohederlighet. Är hellre hederlig och låter dig uppfatta mig som otaktisk. Blir du imponerad av taktiska människor?
Svårare än så här är det inte: SSC kan inte be om ursäkt för något som SSC varken vetat om eller applåderat - hur taktiskt du än tycker det än hade varit att bete sig så!
Däremot kan vi uppskatta att Per gjorde det - och det var ju just det jag uttryckta/skrev att SSC gör. Jag applåderar honom. (För det och mycket annat.)
Att man skall behöva få på skallen för att man INTE försöker ta del av äran för en ursäkt, känns underligt.
Tycker ni skruvar situationen väldigt konstigt, och tycker att det är trist att ni gör det - men jag går självklart inte så långt att jag kallar er osympatiska för det.

Det finns säkert något bra skäl till det, som jag inte känner till bara.
Men oavsett det så önskar jag er båda två en riktigt God Jul, mycket bättre än bara en hyfsad!

(Och ett Gott Nytt år dessutom!)
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).