Jag tror att den lämpligaste vägen är att vi stöttar Erik i hans projekt på de sätt vi kan.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Naqref skrev:För vissa av oss så skulle det inte se så bra ut om vi deltog i en tävling och inte vann. Då är det bättre av att förmedla uppfattningen att vi oavsett vilket ändå vet bäst.![]()
Jag tror att den lämpligaste vägen är att vi stöttar Erik i hans projekt på de sätt vi kan.
Naqref skrev:hifikg skrev:Naqref skrev:hifikg skrev:En trevägare, eller vilken högtalare som helst, som "kör i cirklar" kring en 52:a måste vara högtalarnas Heliga Graal och målet för alla högtalartillverkare och ägare.
Det där har diskuterats på en av faktiskt.ses dolda avdelningar (nej inte den avdelningen Mattias). Och det hela stupar nog mest på finansiering. Det behövs i runda slängar 30-50kkr per modell för att få fram bra fungerande prototyper som sedan kan dupliceras. D v s om jag skulle vara inblandad. Andra kan säkert spendera många gånger mer på det.
Och du är säker på att den "kör i cirklar" kring en 52.2:a? då borde det vara peanuts att hitta en finansiär. En sådan högtalare skulle sopa mattan med allt som finns på marknaden och bli Högtalaren.
Redan tvåvägsvarianten kör åttor runt 52.2 och det vi har hört av trevägsvarianten så har den potential att göra det. I mitt tycke då.
hifikg skrev:Naqref skrev:hifikg skrev:Naqref skrev:hifikg skrev:En trevägare, eller vilken högtalare som helst, som "kör i cirklar" kring en 52:a måste vara högtalarnas Heliga Graal och målet för alla högtalartillverkare och ägare.
Det där har diskuterats på en av faktiskt.ses dolda avdelningar (nej inte den avdelningen Mattias). Och det hela stupar nog mest på finansiering. Det behövs i runda slängar 30-50kkr per modell för att få fram bra fungerande prototyper som sedan kan dupliceras. D v s om jag skulle vara inblandad. Andra kan säkert spendera många gånger mer på det.
Och du är säker på att den "kör i cirklar" kring en 52.2:a? då borde det vara peanuts att hitta en finansiär. En sådan högtalare skulle sopa mattan med allt som finns på marknaden och bli Högtalaren.
Redan tvåvägsvarianten kör åttor runt 52.2 och det vi har hört av trevägsvarianten så har den potential att göra det. I mitt tycke då.
Jag höll på att köra av vägen nu! Jag tror du överdriver våldsamt, för mig innebär begreppet, att köra i åttor kring något, total utklassning. Om det ens är bara lite sant borde det inte vara svårt att finansiera projektet. Fast man får förstås räkna med att dela med sig av kakan.
Vee-Eight skrev:Men sett utifrån SC´s konstruktioner så tycker jag att Erik Johansson mfl bör få allt stöd att slutföra deras strävanden att bygga trevägaren. Jag har lyssnat på ett par av iterationerna och jag måste säga att det är inte ofta jag får massivt haksläpp. De var, redan då, bland det bästa jag hört. Skall det tas fram högtalare så det såna.
Naqref skrev:För vissa av oss så skulle det inte se så bra ut om vi deltog i en tävling och inte vann.
paa skrev:Ja, det är lite så vi jobbar här!
Att vara normal är onormalt. Och tråkigt.Bill50x skrev:Naqref skrev:Som om fjonken skulle vara normal.MagnusÖstberg skrev:Det är tokiga människor.![]()
![]()
Eller MÖ...
![]()
/ B
+1schmutziger skrev:Men är det inte bättre att isf gå ihop och göra en kollektiv ansträngning?
ist att tre pers köper element o material för 30kkr. så går det kanske att få till något bättre ihop?
Medhåll. Men vi andra vet ju inte vad som händer på de dolda forumdelarna. Då är det ju inte lika kul att stötta..Naqref skrev:Jag tror att den lämpligaste vägen är att vi stöttar Erik i hans projekt på de sätt vi kan.
hifikg skrev:Jag höll på att köra av vägen nu! Jag tror du överdriver våldsamt, för mig innebär begreppet, att köra i åttor kring något, total utklassning.
MagnusÖstberg skrev:Men vi andra vet ju inte vad som händer på de dolda forumdelarna. Då är det ju inte lika kul att stötta..
MagnusÖstberg skrev: Medhåll. Men vi andra vet ju inte vad som händer på de dolda forumdelarna. Då är det ju inte lika kul att stötta..
MagnusÖstberg skrev:Men vi andra vet ju inte vad som händer på de dolda forumdelarna. Då är det ju inte lika kul att stötta..
Man kan ju också ge fullständigt fan i inlägg av negativ karaktär som inte har syftet att hjälpa framåt.avr7000 skrev:Jag har ju lyssnat och labbat på Eriks två och tre-vägare och de är i sanning imponerande och har potential! (bl a att köra 8 or run OA52)
-Men, så länge det finns en skitvrång styrelse i SSC ledda av en ordförande som har för vana att skicka ut hotbrev till den som misshagar. + att vi här har IÖ som deras förlängda arm som i dessa typer av sammanhang berättar hur bra han kände Stig och att han "nöjer sig med att visa tacksamhet till Stig för hans inspiration" medan andra då "utnämner sig till representanter för Stigs idéer" och därmed är ena rackarns renommesnyltare...
- så tror jag inte att tillställningen att gemensamt här försöka ta fram en uttolkning av Stigs 3-vägs patent blir den sorglösa trevliga tillställning den har rätt att bli!
Bättre då att utom synhåll för denna vrånghet försöka t ex hjälpa Erik med forsatt arbete.
Eller att labba själv på egen kammare.
Stefan
avr7000 skrev:Jag har ju lyssnat och labbat på Eriks två och tre-vägare och de är i sanning imponerande och har potential! (bl a att köra 8 or run OA52)
-Men, så länge det finns en skitvrång styrelse i SSC ledda av en ordförande som har för vana att skicka ut hotbrev till den som misshagar. + att vi här har IÖ som deras förlängda arm som i dessa typer av sammanhang berättar hur bra han kände Stig och att han "nöjer sig med att visa tacksamhet till Stig för hans inspiration" medan andra då "utnämner sig till representanter för Stigs idéer" och därmed är ena rackarns renommesnyltare...
- så tror jag inte att tillställningen att gemensamt här försöka ta fram en uttolkning av Stigs 3-vägs patent blir den sorglösa trevliga tillställning den har rätt att bli!
Bättre då att utom synhåll för denna vrånghet försöka t ex hjälpa Erik med forsatt arbete.
Eller att labba själv på egen kammare.
Stefan
Vee-Eight skrev:Håller iof med MÖ, man kan eg skippa SSC-styrelsen i sin helhet inkl att vara bitter över deras göranden och låtande. Dock står det dem fritt att antingen, som sagt, stötta projektet eller låta bli. Blir väldigt nöjd med båda lösningarna, kanske rent av mer nöjd med det senare.
Bill50x skrev:Vee-Eight skrev:Håller iof med MÖ, man kan eg skippa SSC-styrelsen i sin helhet inkl att vara bitter över deras göranden och låtande. Dock står det dem fritt att antingen, som sagt, stötta projektet eller låta bli. Blir väldigt nöjd med båda lösningarna, kanske rent av mer nöjd med det senare.
![]()
Jag har dock dåligt minne. Hur har SSC fått mandat att föra SC´s skapelser vidare?
/ B
Vee-Eight skrev:DET är en väldigt central och bra fråga. Jag vet inte.Bill50x skrev:Jag har dock dåligt minne. Hur har SSC fått mandat att föra SC´s skapelser vidare?
Bill50x skrev:Jag har dock dåligt minne. Hur har SSC fått mandat att föra SC´s skapelser vidare?
Bill50x skrev:Vee-Eight skrev:DET är en väldigt central och bra fråga. Jag vet inte.Bill50x skrev:Jag har dock dåligt minne. Hur har SSC fått mandat att föra SC´s skapelser vidare?
Uj, om DU inte vet, vem vet? Känns lite märkligt, speciellt om man som jag utanför läst lite av turerna kring detta. Själv slutade jag renovera mina OA14 bland annat pga skitsnacket (inte alls enbart därför, mycket pga tidsbrist/motivation) när det blev för surt. På något sätt påverkade det mina förväntningar om hur högtalarna skulle låta. Fel av mig givetvis men det var så det kändes. Så jag sålde av alla grejor jag köpt (gamla högtalare, nya element, nya komponenter till delningsfilter, kontakter färg spackel etc inkl massa arbete) med förlust.
Så här i efterhand inser jag att jag skulle satsat på att renovera ett par OA12:or istället och struntat i bråket med SSC
/ B
Bill50x skrev:Vee-Eight skrev:Håller iof med MÖ, man kan eg skippa SSC-styrelsen i sin helhet inkl att vara bitter över deras göranden och låtande. Dock står det dem fritt att antingen, som sagt, stötta projektet eller låta bli. Blir väldigt nöjd med båda lösningarna, kanske rent av mer nöjd med det senare.
![]()
Jag har dock dåligt minne. Hur har SSC fått mandat att föra SC´s skapelser vidare?
/ B
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Jag höll på att köra av vägen nu! Jag tror du överdriver våldsamt, för mig innebär begreppet, att köra i åttor kring något, total utklassning.
Självklart.
När jag vill provocera lite så påstår jag att världens bästa högtalare tveksamt kan vara dubbelt så bra som en vanlig klockradio.
Däremot verkar det som en förbättring på en promille eller så kan UPPLEVAS otroligt stor.
Naqref skrev:Jag föreslår att SSC delar ut sitt första stipendie till Erik och att vi drar ihop ytterligare en påse pengar han fritt kan disponera utan inblandning (enligt ju fler kockar destu sämre soppa).
Naqref skrev:Jag föreslår att SSC delar ut sitt första stipendie till Erik och att vi drar ihop ytterligare en påse pengar han fritt kan disponera utan inblandning (enligt ju fler kockar destu sämre soppa).
MagnusÖstberg skrev:Naqref skrev:Jag föreslår att SSC delar ut sitt första stipendie till Erik och att vi drar ihop ytterligare en påse pengar han fritt kan disponera utan inblandning (enligt ju fler kockar destu sämre soppa).
Vore ju enormt av dem, men det finns väl inget att dela ut längre.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster