Nattlorden skrev:hifikg skrev:Riktiga audiofiler har caves där formen spelar noll roll och där eventuella kvinnor ska tiga och lyssna, om de får äran att besöka grottan.
Ett par svarta fyrvägare kommer knappt synas alls, inte ens om de är i form av drivved.
Är de lättdrivna? Tänker på möjligheten att driva dem med 2x8W. Räcker att de är lika känsliga, eller känsligare, än OA52.2
Håller inte med. Faktisktianer är kanske något lite av ett undantag för rent generellt spelar design en väldigt stor roll bland audiofiler. Det kanske inte är en designstil som passar så många kvinnor, men det gör det inte mindre design för det - bara annorlunda. Om det är glashyllor med stålben, fantastiska träfanér, grova kablar eller vad.... Sen kanske folk vill lura sig att tro att där är funktion bakom formen, men det är sällan det är så.
Så brukar jag också förklara mina pryttlar. De är vackra. Det vackra kommer inifrån. Hörs tydligt. T o m NAD 208 är vacker... och de två kuberna i hörnen, B2-70, visst är det fulländad design!? och Perkas rörhäck, kan man tänka sig något vackrare!?
Det enda jag har som bryter lite mot mönstret är OA52.2, ALLA tycker att de är vackra. Nåja, nästan alla... eller åtminstone någon mer än jag.
Sen släcker jag ljuset o börjar spela.