Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Jocke skrev:Men det värsta är väl ändå det ogenomtänkta strulet med vad som egentligen gäller. Kan högakta och respektera de inblandade som till stor del tydligen jobbar ideellt men kommunikationen verkar ju falera med tanke på motstridiga besked!
Vee-Eight skrev:Släktskapet mellan oa51 och oa61 är ju mkt tydligt. Historien med vad oa58 heter och inte heter är som sagt beklaglig. Ännu mer beklaglig är det att en oa60 redan har visat sig dålig, dvs den som drogs tillbaka. Om emballaget till gamla oa58 finns kvar och det är för dyrt i nuläget att tillverka nytt med det nya namnet, så ser jag inte att det är en omöjlighet att klistra dit ett "60", när man ändå satt dit en slags tvåa. Detta spar ju en del tills nytt emballage är tillverkat. Den enda extra kostnaden är att ta fram en ny skylt på baksidan av högtalaren.
Jag ställer frågan ännu en gång; är Larsen införstådd fullt ut och kommer att märka framtida högtalare med oa60?
OlA-68 skrev:Vee-Eight skrev:Släktskapet mellan oa51 och oa61 är ju mkt tydligt. Historien med vad oa58 heter och inte heter är som sagt beklaglig. Ännu mer beklaglig är det att en oa60 redan har visat sig dålig, dvs den som drogs tillbaka. Om emballaget till gamla oa58 finns kvar och det är för dyrt i nuläget att tillverka nytt med det nya namnet, så ser jag inte att det är en omöjlighet att klistra dit ett "60", när man ändå satt dit en slags tvåa. Detta spar ju en del tills nytt emballage är tillverkat. Den enda extra kostnaden är att ta fram en ny skylt på baksidan av högtalaren.
Jag ställer frågan ännu en gång; är Larsen införstådd fullt ut och kommer att märka framtida högtalare med oa60?
vaddå skylt på baksidan jag har fan ingen skylt och ändå är mitt par det första serietillverkade paret oa-58 eller Oa-123456789-0987654321 eller vaffan de nu heter kan jag döpa dem själv då eller?
IngOehman skrev:Jocke skrev:Men det värsta är väl ändå det ogenomtänkta strulet med vad som egentligen gäller. Kan högakta och respektera de inblandade som till stor del tydligen jobbar ideellt men kommunikationen verkar ju falera med tanke på motstridiga besked!
Informationen från SSC har varit mycket tydlig.
Att det ändå blivit fel är beklagligt, men om alla inblandade vill reparera felet så kommer det att gå utmärkt. Allt som behövs är ju att märka högtalarna rätt. Resten är smådetaljer i sammanhanget.
Vh, iö
avr7000 skrev:Patentet för OA51 har gått ut...
Jag är på
Jocke skrev:
Men det värsta är väl ändå det ogenomtänkta strulet med vad som egentligen gäller. Kan högakta och respektera de inblandade som till stor del tydligen jobbar ideellt men kommunikationen verkar ju falera med tanke på motstridiga besked!
Informationen från SSC har varit mycket tydlig.
Att det ändå blivit fel är beklagligt, men om alla inblandade vill reparera felet så kommer det att gå utmärkt. Allt som behövs är ju att märka högtalarna rätt. Resten är smådetaljer i sammanhanget.
Vh, iö
Naqref™ skrev:Eftersom jag fortfarande inte har sett en enda bild på det nya elementet (inte ens på CP) så fick jag Larsen att lyfta lite på huven och visa hur det såg ut under där på 58.2/60...
Den bakre dämppanelen är numera större och i o m detta så är den lite för svår att ha fastsatt i lådan så då sitter den istället i själva huven. Meget smart.
Helt klart är att många hjärtan bultar för Carlssonhögtalare och OA-principen! Trist att det ska bli strul men det här borde vara en fråga mellan SSC och Larsen!
/Jocke
Edit: Kan det vara så enkelt att Larsen satt på ett "restparti" 58-or
som uppgraderats som släppts som 1:a-batch av 60:an?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster