Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
I MITT tycke så håller jag då för att för ungefär samma pengar så har 52'an större poential. Med det menar jag OM man vill uppgradera helt eller kanske delvis, så finns ju i varje fall möjligheten med denna. Och det till en ljudklass som är betydligt bättre än vad OA58 kan prestera.
Vee-Eight skrev:Jag vill hävda att 8545:an är riktigt bra och duger prima, och är mycket bättre än 8542; mer artikulerad bas, tydligare mellanregister och mycket mindre spretiga.
Vee-Eight skrev:Väntat på SSC har vi gjort förr. Och tröttnat.
Naqref™ skrev:Vee-Eight skrev:Väntat på SSC har vi gjort förr. Och tröttnat.
Trodde du satt nöjd med dina laid back OA51.3L
avr7000 skrev:inte riktigt så prisvärt kanske....
en uppgradering till dagens OA52.3 -standard kostar 8500 kr till dessa och för 13500 eller lite billigare kan du kanske hitta OA52.3 av senaste snitt...
En OA58 eller OA58.2 låter bättre än en OA52 med de gamla orginalelementen.
Kom på träffen![]()
Stefan
...sen bör heller inte SSC syssla med gamla högtalare.
Flamenco skrev:Vee-Eight skrev:...sen bör heller inte SSC syssla med gamla högtalare.
Vaffö int då,då?
En stiftelse skall inte en sådan förvalta (kultur) arvet?![]()
Satsa på helt nya modeller torde vara ett svårt konststycke med små resurser och med insats av frivilligt arbete, så tar väl det lång tid, och blir svårt att få till en lyckad konstruktion? Se bara på OA-58/.2/60!
Bättre i det läget hade varit att lämna arvet (peerless) och satsat på något kapabelt element.
Gu' va han tar i!
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster