Gert skrev:Jo, när man studerar de stundtals infama personangrepp som florerat på denna sajt och på Planeten så förstår man att det inte är roligt längre. Jag funderade en gång på vad som möjligen kunde driva en del personer att gå så långt i sina angrepp. Ekonomiska intressen? Nej, kanske inte. En upplevelse av utanförskap och marginalisering? Möjligen. Dock tror jag inte att det var de frejdiga pojkarna från Kristianstad och Trollhättan som själva hotade ing Öhman. Icke då.
Men minns att varken Himmler eller Heydrich personligen mördade sina offer. Det fanns det andra som gärna gjorde i sin nit att "göra det enda rätta". Man kan uppmana till oegentligheter på många sätt, ofta utan att ha en aning om det. Senast kanske i den smått patetiska "tycker ni att T22oa är för dyr".
Jag tycker att det är roligt med hifi och beundrar det som Stig Carlsson gjorde. Men jag tycker inte heller att det är roligt längre.
En uppmaning till de oavbrutet SSC-jagande pojkarna i detta och liknande forum att sluta upp att bete sig som mycket mycket unga pojkar torde inte ha någon verkan. Så mycket yrkeserfarenhet har jag.
Jag ber alltså att få tacka för mig på denna sajt.
ps Jag är sedan många år verksam som psykolog i södra Sverige. Mer vågar jag kanske inte skriva för att inte riskera att röja min identitet. Jag ser tillräckligt med människor som mår dåligt på vardagarna och vill inte gärna ha några som smyger omkring i min trädgård på kvällarna...
Hej Gert Inte för att jag vet vem du är och om jag träffat dig , och för tillfälligt struntar jag fullständigt i det också.
jag blir förbannad på insinuanta påståenden du kan börja med att be om ursäkt.du talar i generella ordalag om det mesta för att sedan påtala att du inte tror att det var grabbarna i kritianstad eller trollhättan som ägnade sig åt denna illlgärning varför inte fortsätta att generalisera och skriva att du inte vill tro någon om att göra dylikt
har du förstått att detta kan kännas riktat och kränkande.
och att jag känner mig utpekad
Ola Ericson Glasmästare Kristianstad