Jävla Dyaudio.
Dom har gömt massa fiffiga grejer i mellanregistert, för mig, dessutom har dom dränkt mig med blöt snuskbas som ligger och kladdar runt 100 hz.
Jag har allitd utgått från att det var mitt rum, men icke! Allt är Dynaudios fel.
Nu låter det mer som det gör i studion på jobbet, dvs jag upplever rak tonkurva hemma.
Det är "sämre" upplöst långt upp i registren, kanske 7 khz och ovan, eller nåt. Eller så är det de förra burkarna som lider av kraftig hängmatta och att mitt rum och dess textiler äter upp diskanten en aning. Det finns alltså en liten tendens till" strutighet" i mellantregistret, men detta har nog med mitt rum och placeringen av högtalarna att göra.
Det är lite mindre/sämre 3D känsla med de nya, men det är jag ganska trött på ändå, jag upplever de nya som okonstlade och mer neutrala. Den gamla klyschan med filten som avlägsnades från mellanregistret stämmer väldigt bra här.
Röster känns väldigt mycket större och kommer ut mer och dessutom känns phantommitten mycket tydligare, detta var jag orolig för, detta är iaf ett stort plus när jag kolla på film, eftersom jag kör utan center.
Som ni förstår har jag aldrig varit så nöjd med en hifipryl förut, tror jag iaf. Jag får väl smälta det ett par dagar så får i se om jag är lika entusiastisk då.
Just nu är jag mest sugen på att koppla in dynaudioburkarna igen, för att få uppleva lyftet igen.
Förresten, dom här Larsen har ju bra stampa-takten-känsla