faulhund skrev:Så bra att du blev nöjd. Och kul att du gav dig tid att dokumentera i bild. Y-placeringen hade jag inte föreställt mig exakt så, utan med främre elementet i mitten, men det gör sökert ingen skillnad. Vitsen borde vara att de två element, som är riktade mot sweet spot inte ska komma på exakt samma avstånd och ge upphov till kamfiltereffekter.
Men det har sagts att den rakt bakåtriktade diskanten ska sitta vid framkanten för att ges längre sträcka till bakomvarande vägg. Ja, jag förmodar att du inte har växten ivägen, när du lyssnar, för bashögtalaren ska vara nära väggen.
Tack för feedback. Jag letade en massa efter bilder på hur Y placeringen såg ut. Men du har nog rätt i att den främre ska sitta mer i mitten. Om det är någon som kan bekräfta det så vore det bra, så kan man passa på att fixa det när jag i framtiden fixar till finishen på lådorna.
Diskanten som pekar rakt back sitter så på alla bilder jag ser, vad som är bäst har jag ingen aning om

Nä den står inte där nu som man ser på bilderna, tyvärr står dom ännu sämre! Men mot en vägg iaf. Bor i en etta så dom får stå där dom får plats än så länge :/