Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
marcusssfl skrev:tackar:)
Hur målar ni på mdf? Mättar ni mdfen med nått? Det kanske är så enkelt att på med grundfärg och sen måla bara?
Hur går ni väga för att få dom bra?
Mvh Marcus
petersteindl skrev:marcusssfl skrev:tackar:)
Hur målar ni på mdf? Mättar ni mdfen med nått? Det kanske är så enkelt att på med grundfärg och sen måla bara?
Hur går ni väga för att få dom bra?
Mvh Marcus
Om det behövs, spackla och slipa först.
marcusssfl skrev:Så har en fråga till er, om jag skulle bestämma mig för Scan Speak D2608-913000 diskanten, finns de att köpa så jag kan byta ut så jag får orginalplattan? Den rektangulära?
Sedan om någon som kan svara på mått på den isf?
Glebster skrev:Ett gammalt diy-trick är att först mätta med utspätt trälim. I synnerhet ändträ suger ordentligt annars.
paa skrev:Glebster skrev:Ett gammalt diy-trick är att först mätta med utspätt trälim. I synnerhet ändträ suger ordentligt annars.
Har man synligt ändträ så har man loosat redan innan man börjat, oberoende vad man smetar på! MDF torkar och sätter sig olika längs resp tvärs fibrerna och det kan synas t.o.m under faner!
Gerade kanter är det enda som funkar på MDF om man vill ha perfekt yta!
avr7000 skrev:paa skrev:Glebster skrev:Ett gammalt diy-trick är att först mätta med utspätt trälim. I synnerhet ändträ suger ordentligt annars.
Har man synligt ändträ så har man loosat redan innan man börjat, oberoende vad man smetar på! MDF torkar och sätter sig olika längs resp tvärs fibrerna och det kan synas t.o.m under faner!
Så synligt "ändträ" är ungefär som att försöka vinna en argumentation på internet![]()
avr7000 skrev:paa skrev:Glebster skrev:Ett gammalt diy-trick är att först mätta med utspätt trälim. I synnerhet ändträ suger ordentligt annars.
Så synligt "ändträ" är ungefär som att försöka vinna en argumentation på internet![]()
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: BosseS och 5 gäster