Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Rent instinktivt hade jag tänkt mig att högfrekvensregisret borde suttit närmre baselementet. Ungefär där jag ritat en gul ring. På vilken grund skulle det vara fel? Varför ska det sitta en halvmeter därifrån?
RogerGustavsson skrev:Det borde väl gå? Med en halvmeter mellan registren borde det bli konstigheter om man inte sitter i sweetspot. Är det inte fallet med dessa högtalare?
MagnusÖstberg skrev:RogerGustavsson skrev:Det borde väl gå? Med en halvmeter mellan registren borde det bli konstigheter om man inte sitter i sweetspot. Är det inte fallet med dessa högtalare?
Verkligen inte!
Tänkt dig OA52´s ljudutstrålning. Fast spikrakt horisontellt utan tillstymmelse till regnbågseffekt.
Har faktiskt bara hört en enda Carlssonhögtalare som kunnat tävla när det gäller presentationen och det är LennartJ´s OA52.2
Nattlorden skrev:Varför skall det bråkas om allt som egentligen inte har med saken att göra.
Att få trevägaren till en slutprototyp måste väl ändå vara det enda på agendan f.n.??!
paa skrev:Vad är den huvudsakliga principiella skillnaden mellan en "tvåvägs trevägare" och en OA52?
rikkitikkitavi skrev:frånsett V-8 svar som jag har all respekt för-
måste trädet ha växt Sverige?
Måste MDFen vara tillverkad i Sverige, jag tror inte det finns så många kvar som tillverkar skivorna nämligen.
Elementen är ju utländska, likaså materialet i delningsfiltren.
vad är få skillnaden att flytta utsågning/tillfräsning av delarna utomlands? tänk IKEA men John Larsen är då du den som köpt ett platt paket.
Faktum är att det hade varit något....
paa skrev:Tidigare gjordes majoriteten av högtalarlådorna för Europa på diverse fabriker och snickerier i Danmark, både halvfabrikat och färdiga lådor. Men allt sånt kommer väl numera från Kina, och det är bara småskuttar och dyrare märken som tillverkar i Danmark?
Nattlorden skrev:Varför skall det bråkas om allt som egentligen inte har med saken att göra.
Att få trevägaren till en slutprototyp måste väl ändå vara det enda på agendan f.n.??!
paa skrev:Vad vet vi om hur många som jobbar med olika trevägare?
rikkitikkitavi skrev:frånsett V-8 svar som jag har all respekt för-
måste trädet ha växt Sverige?
Måste MDFen vara tillverkad i Sverige, jag tror inte det finns så många kvar som tillverkar skivorna nämligen.
Elementen är ju utländska, likaså materialet i delningsfiltren.
vad är få skillnaden att flytta utsågning/tillfräsning av delarna utomlands? tänk IKEA men John Larsen är då du den som köpt ett platt paket.
Faktum är att det hade varit något....
IKEA lanserar den nya orto-@kustiska möbeln Skillingaryd 4,6 och 8...
Svensk design rakt igenom. En vacker dröm...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 3 gäster