Naqref skrev:Jag jobbar inte åt Bremen och här uttalar jag mig inte i egenskap av admin.
Men fanns inte Bremen med i din signatur tidigare?
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Naqref skrev:Jag jobbar inte åt Bremen och här uttalar jag mig inte i egenskap av admin.
joseph skrev:Spännande att se hur en del tolkar texter.
Ursäkta, men jag trodde att N. gick ärenden åt Bremen. Vet inte var jag kunde få något så dumt ifrån.
RogerGustavsson skrev:Naqref skrev:Jag jobbar inte åt Bremen och här uttalar jag mig inte i egenskap av admin.
Men fanns inte Bremen med i din signatur tidigare?
joseph skrev:Spännande att se hur en del tolkar texter.
Ursäkta, men jag trodde att N. gick ärenden åt Bremen. Vet inte var jag kunde få något så dumt ifrån.
Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.
Glebster skrev:En marknadsundersökning kan också vara en form av reklam, det är kanske det Naq åsyftar?
Det är väl i så fall mycket värre med den cloudspeakertråd, som finns på annat ställe, med en tveksamt oberoende trådstartare?!
Ragnwald skrev:Ingen vet i dagsläget vilka som sitter i den styrelsen.
phloam skrev:Ragnwald skrev:Ingen vet i dagsläget vilka som sitter i den styrelsen.
LTS och SSC måste verkligen vara helt åtskilda organisationer framöver om inte konspirationerna ska fortsätta. Ingen bör inneha poster eller uppdrag inom båda organisationer samtidigt. Hur är det egentligen med det, förr och idag..? Finns det så få kompetenta att de måste sitta på två stolar?
RogerGustavsson skrev:Ni som har åsikter om LTS, är ni själva med i LTS? Har inte LTS delvis sin grund i folk från branschen? Kan man någonsin frånskriva sig oberoende i alla sammanhang? Man behöver inte nödvändigtvis ha en agenda men utifrån från sin egna vy kan man ha synpunkter på det mesta mer eller mindre färgade av sin egna uppfattning.
RogerGustavsson skrev:Ni som har åsikter om LTS, är ni själva med i LTS? Har inte LTS delvis sin grund i folk från branschen? Kan man någonsin frånskriva sig oberoende i alla sammanhang? Man behöver inte nödvändigtvis ha en agenda men utifrån från sin egna vy kan man ha synpunkter på det mesta mer eller mindre färgade av sin egna uppfattning.
phloam skrev:Jag struntar i vem som har rätt eller fel, bara själva förekomsten av en massa tråkigheter är skäl nog att dra sig undan, och det är väl inte meningen?
hevi skrev:Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.
Jag har inte hela historiken bakom dina, Claes, SSCs, LTS, och Larsens etc. infekterade relationsproblem och ständiga smutskastande av varandra, men seriöst Naqref, nu får du fan ta och ge dig! :?
Teenage Engineering är ett företag som siktar på volymförsäljning internationellt. Dom har under de senaste åren systematiskt etablerat sig internationellt och har ansenlig finansiell uppbackning. Man har uttryckligen sagt att man siktar på den globala marknaden, och har ett par lyckade produktlanseringar bakom sig. Det är inget jätteföretag, men som omsätter idag 30ggr mer än Larsen, för att sätta det i perspektiv.
1. Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum för att göra någon jävla marknadsundersökning!?! Faktiskt, Carlsson Planet eller what not entusiastforum. -Ni är inte representativa för konsumentgruppen dom siktar på!
2. Att komma till lansering för en produkt som OD-11 Cloud speaker tar i runda slängar 12-18 månader från det att man ger projektet go, om man är erfaren på produktutveckling, och att då göra en marknadsundersökning 3 månader innan lansering...![]()
3. Clas måhända hade förhandsinfon om OD-11 CS, det vet jag ingenting om, men nu är det varken SSC som produktifierar och marknadsför produkten, så jag finner en tråd där ingenting om Teenage Engineerings skapelse hintas eller nämns ger ungefär NOLL kronor i royaltyboost för SSC (förutsatt att SSC förhandlat till sig någon form av royalty.
Det som nu hänt är att DU skapat kopplingen mellan TEs högtalare och den här tråden...
Occams rakkniv säger mig att Claes antagligen visste att dom skulle dyka upp nått och var exalterad över det, att SSC nu för en gångs skull hade fått ihop någonting som kanske skulle kunna bli något bra för Stig Carlssons klassiska konstruktioner och att tråden ovan är ett uttryck för det.
En mer allmänt riktad observation är det tamejfan löjeväckande att många här verkar tro att TE skulle bemöda sig med att låta medarbetare plantera inlägg om deras nya högtalare här på faktiskt, när man utan större ansträngning framgångsrikt nyttjat sina befintliga presskontakter till att nå ut till en många tusen gånger större krets än lilla sketna faktiskt. När man har presskontakterna som TE arbetat upp så blir entusiastforum som skulle vara intresserade av produkten ointressanta att bearbeta, för de kommer ändå snappa upp det från etablerade presskanaler, och så är snackisen igång även på forumen.
Så, för allas trevnad, försök i alla fall höja nivån över ytan på latrintunnan, för nu börjar det på allvar bli så oklädsamt här att jag skäms att finnas här på faktiskt...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster