Skulle du vilja köpa nygamla Carlssonhögtalare?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Skulle du vara intresserad av att köpa nya Carlssonhögtalare om en eller flera av de modeller Stig själv konstruerade såldes i moderna versioner uppdaterade med dagens komponenter och tillgängliggjorda genom Stiftelsen Stig Carlsson?

Nej, utvecklingen har gått framåt varför modernare konstruktioner intresserar mig mer.
17
20%
Nej, jag är i första hand intresserade av äldre Carlssonhögtalare i originalskick eller för uppdatering.
5
6%
Vet ej, men jag skulle verkligen bli glad om Stigs gamla modeller tillverkades och såldes igen.
30
34%
Ja, om det var en modell jag uppskattar och har möjlighet att placera i mitt hem på lämpligt sätt.
35
40%

Antal röster : 87

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2013-01-18 18:18

Naqref skrev:Jag jobbar inte åt Bremen och här uttalar jag mig inte i egenskap av admin.

Men fanns inte Bremen med i din signatur tidigare?

joseph

Inläggav joseph » 2013-01-18 18:22

Spännande att se hur en del tolkar texter.

Ursäkta, men jag trodde att N. gick ärenden åt Bremen. Vet inte var jag kunde få något så dumt ifrån.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2013-01-18 18:29

joseph skrev:Spännande att se hur en del tolkar texter.

Ursäkta, men jag trodde att N. gick ärenden åt Bremen. Vet inte var jag kunde få något så dumt ifrån.

Vad är det som du tycker är dumt? Nu nämner du företagsnamnet Bremen igen. Jag förstår dock inte vad du vill ha sagt?

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-01-18 18:57

RogerGustavsson skrev:
Naqref skrev:Jag jobbar inte åt Bremen och här uttalar jag mig inte i egenskap av admin.

Men fanns inte Bremen med i din signatur tidigare?

Det är över två år sedan jag gjorde något åt Bremen senast.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2013-01-18 19:45

And here we go again* . . . :wink:

*Obs, inte riktat till vare sig någon person eller något företag utan mer liasom ett tänkahögtkonstaterande för migsjälver, som på dettevise skrevsner häringa . . . typer
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2013-01-18 19:54

..de näver änding Carlsånn stårry. Typer. 8)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2013-01-18 20:51

Om det var en marknadsundersökning var det en mycket mycket liten sådan. Dessutom var den hyfsat felriktad. Den typiske faktiskt.se-användaren föredrar väl att bygga själv eller modda gammalt? Jag tror inte att Cloud-högtalaren riktar sig till oss här, utan snarare till användare på minhembio eller hififorum. Varför begränsa sin undersökning till faktiskt.se? Nej, jag tror inte detta var en marknadsundersökning.

Om det var en marknadsundersökning rekommenderar jag undersökarna att fundera lite mer på vem som man riktar sin produkt mot. Vilka är de potentiella köparna?
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-01-19 03:02

joseph skrev:Spännande att se hur en del tolkar texter.

Det vet inte jag heller, men jag håller med om att det var dumt.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2013-01-19 20:14

Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.

Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.

Jag har inte hela historiken bakom dina, Claes, SSCs, LTS, och Larsens etc. infekterade relationsproblem och ständiga smutskastande av varandra, men seriöst Naqref, nu får du fan ta och ge dig! :?

Teenage Engineering är ett företag som siktar på volymförsäljning internationellt. Dom har under de senaste åren systematiskt etablerat sig internationellt och har ansenlig finansiell uppbackning. Man har uttryckligen sagt att man siktar på den globala marknaden, och har ett par lyckade produktlanseringar bakom sig. Det är inget jätteföretag, men som omsätter idag 30ggr mer än Larsen, för att sätta det i perspektiv.

1. Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum för att göra någon jävla marknadsundersökning!?! Faktiskt, Carlsson Planet eller what not entusiastforum. -Ni är inte representativa för konsumentgruppen dom siktar på!

2. Att komma till lansering för en produkt som OD-11 Cloud speaker tar i runda slängar 12-18 månader från det att man ger projektet go, om man är erfaren på produktutveckling, och att då göra en marknadsundersökning 3 månader innan lansering... :lol:

3. Clas måhända hade förhandsinfon om OD-11 CS, det vet jag ingenting om, men nu är det varken SSC som produktifierar och marknadsför produkten, så jag finner en tråd där ingenting om Teenage Engineerings skapelse hintas eller nämns ger ungefär NOLL kronor i royaltyboost för SSC (förutsatt att SSC förhandlat till sig någon form av royalty.

Det som nu hänt är att DU skapat kopplingen mellan TEs högtalare och den här tråden...

Occams rakkniv säger mig att Claes antagligen visste att dom skulle dyka upp nått och var exalterad över det, att SSC nu för en gångs skull hade fått ihop någonting som kanske skulle kunna bli något bra för Stig Carlssons klassiska konstruktioner och att tråden ovan är ett uttryck för det.

En mer allmänt riktad observation är det tamejfan löjeväckande att många här verkar tro att TE skulle bemöda sig med att låta medarbetare plantera inlägg om deras nya högtalare här på faktiskt, när man utan större ansträngning framgångsrikt nyttjat sina befintliga presskontakter till att nå ut till en många tusen gånger större krets än lilla sketna faktiskt. När man har presskontakterna som TE arbetat upp så blir entusiastforum som skulle vara intresserade av produkten ointressanta att bearbeta, för de kommer ändå snappa upp det från etablerade presskanaler, och så är snackisen igång även på forumen.

Så, för allas trevnad, försök i alla fall höja nivån över ytan på latrintunnan, för nu börjar det på allvar bli så oklädsamt här att jag skäms att finnas här på faktiskt...
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
Detaljeratljud

Inläggav Detaljeratljud » 2013-01-19 20:26

+1 på det Hevi.
Faktiskt.se är faktiskt INTE SÅ fantastiskt, trots allt.

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2013-01-19 21:36

En marknadsundersökning kan också vara en form av reklam, det är kanske det Naq åsyftar?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2013-01-19 23:27

Glebster skrev:En marknadsundersökning kan också vara en form av reklam, det är kanske det Naq åsyftar?

Njae, snarare att CW tidigare påstod sig vara tendensfri gällande bråket mellan Larsen och SSC när LTS testade L4. Tajmingen mellan denna tråd, testet och lansering av "nya" OD11 verkar ngt märklig och talar eventuellt emot det CW sagt.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2013-01-20 00:54

Har CW aktier i TE . . .typ? Mystiken tätnar mer å mer* . . . :wink:(Typer).

*Håll ut kära faktistianer . . . fortsättning följer(kanske?).
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
p1plarson

Skulle du vilja köpa nygamla Carlssonhögtalare?

Inläggav p1plarson » 2013-01-20 11:46

Hej hej hallå alla debattglada / galna faktisktister!

Det här med Carlsson verkar ju vara djupt infekterat, som nybliven medlem blir man lite facinerad.

Här startar någon en tråd med en opinionsundersökning beträffande nyproduktion av Carlssonholkar och direkt kommer pajkastningen igång. Vad är problemet?!

Någon frågar om det finns intresse (dum fråga egentligen, det här forumet har ju en helt egen sektion på temat Carlsson...). Det finns naturligtvis -rimligen- bara tre orsaker till en sådan fråga:

1. personen är en typisk faktisktmedlem som är en smula bekymrad att Carlssonepoken lika omärkligt försvunnit ut i historiens dunkel som någonsin Aztekerna eller Inka.

2. personen hoppas att någon skall förstå att det är dags att "ta fram spaden" och bygga nya Carlssonhögtalare.

3. personen tänker själv ta sagda spade i egen hand (eller känner eventuellt någon som just börjat "spada" själv) och vill ha lite uppmuntran inför den stora uppgiften

Till detta har det dykt upp en "Cloud Speaker" (fantasiskt namn faktiskt!) som liknar Carlsson väldigt mycket och som säljs på en webb som känns väldigt Sonab (åtminstone för en utomstående amatör som undertecknad). På detta har vi fått en ny medlem som mycket aktivt debatterar samma produkt och som hävdar att han inte har någon personlig koppling till varken firman eller produkten. Må vara hur det vill med den saken.

Men alltså, för oss som inte begriper: vad är problemet?
Det är säkert ett grovt klavertramp att sälja saker här på forumet, utan att ange att det är just vad som görs. Men vad kan upphovsmannen till denna tråd rimligen ha gjort?! (om nu denna har något finger i den metaforiska "syltburken"...). När frågan ställdes var processen med molntalaren så pass igång att han inte _FICK_ säga ens flasklock, samtidigt som det ju måste ha varit mycket spänning och pirr i magen förknippat med att befinna sej i ett så pass sent stadium av produktutvecklingen som man måste ha varit då. Det var bara en fråga, vad är problemet?

Det är väl i så fall mycket värre med den cloudspeakertråd, som finns på annat ställe, med en tveksamt oberoende trådstartare?!

Beträffande Carlssonstiftelsen verkar de ju inte helt bete sej som charmtroll och så, men ett stående tema i kritiken av dem har ju varit att det saknats "verkstad", att de inte gör så mycket som vi utomstående kan se. På något sett har vi nu fått molntalaren, som skulle kunna vara en arvtagare till en av Carlssons absolut mest populära högtalarmodeller. Om bara denna håller måttet, tycker -åtminstone- jag att Stiftelsen borde berömmas för att faktiskt åstadkomma någonting. Vän av ordning kanske skulle önska att man i stället riktat in sig framåt, i stället för en nytolkning av ett gammalt koncept, mmx (som ju fått däng i andra trådar) är ju även den navelskådning, medelst backspegel. Det låter ju som om den tappade stafettpinnen med "trevägaren", håller på att tas upp av helt (till Stiftelsen) oberoende krafter.

Fridens liljer.
från audiofil till en massa ljudfil(er)

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2013-01-20 12:28

Ingen vet i dagsläget vilka som sitter i den styrelsen.
Enligt rykten, har de förslösat Stig Carlssons arv, på hyror och restaurantbesök.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Detaljeratljud

Inläggav Detaljeratljud » 2013-01-20 13:32

Det är väl i så fall mycket värre med den cloudspeakertråd, som finns på annat ställe, med en tveksamt oberoende trådstartare?!

Förbannade jävla konspirationsteoretiker. FATTA, jag har och har aldrig haft någon koppling whatsoever till Cloud speaker.

Stötte på en länk till CES med Cloud speaker när jag letade efter förstärkaren ( under framtagning) MIMP, på Sajten Pink fish media! Glad i hågen som långvarig Carlsson-entusiast. Reggade jag mig och delgav den trevliga nyheten. Som har blivit till ett surt äpple. Jag tycker att Faktiskt har blivit genominfekterat av hätskhet och konspirationsteorier o.s.v. de kanske senaste åren. Usch!

Och har ingen koppling heller till MIMP! Är väl bäst att tillägga.

FATTA!

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-01-20 13:49

Du kom in vid fel tillfälle, med fel budskap och med fel nick.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-01-20 13:51

Jag tvivlar inte en sekund på det Detaljeratljud. Men som du säger detta är en förbannad surdeg där det vevas åt alla håll å kanter.

Ställer mig bakom hevi:s förtjänstfullt författade inlägg. Man blir förbannad helt enkelt på detta ältande och stickande från samtliga håll 8O Enbart beklämmande tycker jag :cry:
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Detaljeratljud

Inläggav Detaljeratljud » 2013-01-20 14:00

Tack, Tvett och Bassman.

Jag hoppar nu av i varje fall.
Får se om jag i varje fall orkar att läsa delar av vad som skrivs.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-01-20 14:22

Ragnwald skrev:Ingen vet i dagsläget vilka som sitter i den styrelsen.

LTS och SSC måste verkligen vara helt åtskilda organisationer framöver om inte konspirationerna ska fortsätta. Ingen bör inneha poster eller uppdrag inom båda organisationer samtidigt. Hur är det egentligen med det, förr och idag..? Finns det så få kompetenta att de måste sitta på två stolar?

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2013-01-20 15:26

phloam skrev:
Ragnwald skrev:Ingen vet i dagsläget vilka som sitter i den styrelsen.

LTS och SSC måste verkligen vara helt åtskilda organisationer framöver om inte konspirationerna ska fortsätta. Ingen bör inneha poster eller uppdrag inom båda organisationer samtidigt. Hur är det egentligen med det, förr och idag..? Finns det så få kompetenta att de måste sitta på två stolar?

Styrelsemedlemmar i LTS bör under inga omständigheter inte heller vara producenter eller återförsäljare av HiFi-utrustning om det enligt stadgar reglerade oberoendeförhållandet ska vidmakthållas och jävsituationer undvikas.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2013-01-21 08:14

Ni som har åsikter om LTS, är ni själva med i LTS? Har inte LTS delvis sin grund i folk från branschen? Kan man någonsin frånskriva sig oberoende i alla sammanhang? Man behöver inte nödvändigtvis ha en agenda men utifrån från sin egna vy kan man ha synpunkter på det mesta mer eller mindre färgade av sin egna uppfattning.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2013-01-21 09:17

Det handlar inte om vilken bakgrund man har när man sitter i vissa nämnda positioner. Det handlar om vad man sagt och hur det visat sig stämma med verkligheten insatt i ett sammanhang som ger nya perspektiv. I detta nya perspektiv så är det som är sagt kanske inte är så klädsamt, men framförallt märkligt.

Men iaf jag hade gärna sett en bättre förklaring av Naq som förklarar senaste sura minen.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2013-01-21 10:01

RogerGustavsson skrev:Ni som har åsikter om LTS, är ni själva med i LTS? Har inte LTS delvis sin grund i folk från branschen? Kan man någonsin frånskriva sig oberoende i alla sammanhang? Man behöver inte nödvändigtvis ha en agenda men utifrån från sin egna vy kan man ha synpunkter på det mesta mer eller mindre färgade av sin egna uppfattning.

Du missar helt det fundamentala - det är en styrelses skyldighet att följa stadgar.

För övrigt har jag varit medlem i LTS, inte längre.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-01-21 10:26

RogerGustavsson skrev:Ni som har åsikter om LTS, är ni själva med i LTS? Har inte LTS delvis sin grund i folk från branschen? Kan man någonsin frånskriva sig oberoende i alla sammanhang? Man behöver inte nödvändigtvis ha en agenda men utifrån från sin egna vy kan man ha synpunkter på det mesta mer eller mindre färgade av sin egna uppfattning.

Jag har inga åsikter om LTS i sig, bara om förhållandet mellan LTS och SSC och hur det hela kan framstå för någon som ev. vill gå med i LTS som öppen och oberoende organisation.

Som V8 och du själv säger så kan man inte begära vattentäta skott mellan de båda, men ju mer sammanblandat desto mer krångel och konspirationer får man räkna med. Uppenbarligen har ingen räknat med nånting och därav allt detta onödiga tjafs.

LTS (och SSC också iofs) bör kanske se över sin image och hur den beror på / påverkats av styrelsemedlemmar och deras oilka engagemang. Det är ingen oviktig fråga för både gamla och nya medlemmar.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-01-21 11:24

Nu går det överstyr.

Jag må vara kritiskt lagt, men nog kan musikproducenter, tillverkare, återförsäljare, musiker, studenter, intressenter vara aktiva inom en förening som arbetar för välljud.

Jag till skillnad från er ovan är kritisk mot vad de gör, hur de gör det och inte till vilka de är eller deras bakgrund.

Man kan således vara aktiv och delaktig, men bör fundera över när man backar undan och när man tar frontpinnen och det kan växla mellan frågeställningar.

Alla behövs. Säger jag som inte orkar engagera mig.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2013-01-21 12:33

Historiskt har väl inte bara Ljudtekniska Sällskapet utan även Svenska HiFi-Institutet haft branschanknytning. Ser inget konstigt med det men om det finns stadgar som förbjuder det är det ett problem. Har inte hittat någon sådan skrivning i stadgarna för LTS. Visst har väl herrar som Carlsson, Persson, Mirsch, Mård, Öhman m.fl. varit verksamma i dessa kretsar utan att någon har brytt sig?

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2013-01-21 13:02

Nu blev det nog lite fel, jag tycker naturligtvis att engagerade personer ska kunna ha branschanknytning rent generellt - jag tänkte mer specifikt på det i dagsläget något svårtydda (snällt sagt) förhållandet mellan LTS och SSC.

Återigen som V8 skrev. ett sammanhang och perspektiv, och i detta fall är det kanske bra att vara extra tydlig. För vem vill ha det som det är nu?

Jag struntar i vem som har rätt eller fel, bara själva förekomsten av en massa tråkigheter är skäl nog att dra sig undan, och det är väl inte meningen?

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-01-21 14:57

phloam skrev:Jag struntar i vem som har rätt eller fel, bara själva förekomsten av en massa tråkigheter är skäl nog att dra sig undan, och det är väl inte meningen?

+1 jo snart är "råttet mågat" som Arne Hägerfors sa..

Det här ställningskriget förgiftar hela Carlsson-avdelningen med dåligt stämning vilket garanterat gör att nya kommande Carlsson entusiasterna viker av och går miste om en massa lärande trådar, jag tycker den här avdelningen i dagsläget är tråkig.

Nä kom igen, nu rycker vi upp oss.. :)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2013-01-22 10:47

hevi skrev:
Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.

Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.

Jag har inte hela historiken bakom dina, Claes, SSCs, LTS, och Larsens etc. infekterade relationsproblem och ständiga smutskastande av varandra, men seriöst Naqref, nu får du fan ta och ge dig! :?

Teenage Engineering är ett företag som siktar på volymförsäljning internationellt. Dom har under de senaste åren systematiskt etablerat sig internationellt och har ansenlig finansiell uppbackning. Man har uttryckligen sagt att man siktar på den globala marknaden, och har ett par lyckade produktlanseringar bakom sig. Det är inget jätteföretag, men som omsätter idag 30ggr mer än Larsen, för att sätta det i perspektiv.

1. Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum för att göra någon jävla marknadsundersökning!?! Faktiskt, Carlsson Planet eller what not entusiastforum. -Ni är inte representativa för konsumentgruppen dom siktar på!

2. Att komma till lansering för en produkt som OD-11 Cloud speaker tar i runda slängar 12-18 månader från det att man ger projektet go, om man är erfaren på produktutveckling, och att då göra en marknadsundersökning 3 månader innan lansering... :lol:

3. Clas måhända hade förhandsinfon om OD-11 CS, det vet jag ingenting om, men nu är det varken SSC som produktifierar och marknadsför produkten, så jag finner en tråd där ingenting om Teenage Engineerings skapelse hintas eller nämns ger ungefär NOLL kronor i royaltyboost för SSC (förutsatt att SSC förhandlat till sig någon form av royalty.

Det som nu hänt är att DU skapat kopplingen mellan TEs högtalare och den här tråden...

Occams rakkniv säger mig att Claes antagligen visste att dom skulle dyka upp nått och var exalterad över det, att SSC nu för en gångs skull hade fått ihop någonting som kanske skulle kunna bli något bra för Stig Carlssons klassiska konstruktioner och att tråden ovan är ett uttryck för det.

En mer allmänt riktad observation är det tamejfan löjeväckande att många här verkar tro att TE skulle bemöda sig med att låta medarbetare plantera inlägg om deras nya högtalare här på faktiskt, när man utan större ansträngning framgångsrikt nyttjat sina befintliga presskontakter till att nå ut till en många tusen gånger större krets än lilla sketna faktiskt. När man har presskontakterna som TE arbetat upp så blir entusiastforum som skulle vara intresserade av produkten ointressanta att bearbeta, för de kommer ändå snappa upp det från etablerade presskanaler, och så är snackisen igång även på forumen.

Så, för allas trevnad, försök i alla fall höja nivån över ytan på latrintunnan, för nu börjar det på allvar bli så oklädsamt här att jag skäms att finnas här på faktiskt...

Ditt inlägg/din analys är klockren.

Angående punkt 3: Claes visste inte något om varken OD-11 CS eller
teenage engineering när han startade den här tråden. Det vet jag efter
att tämligen ingående ha diskuterat renoveringen av hans egen par
OD-11 med honom året som var. Och om jag får gissa så har teenage
engineering än idag ingen aning om vem Claes är.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati