Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:schmutziger skrev:
hade det inte kunna bli snyggt med en slitsport i framkant på lådan som har sin öppning nedåt istället för röret, eller kommer mynningen för nära golv?
hade dessutom varit en fin flört med oa-5.
Och kanske luta frambaffeln som på den där JBL basen som nån har DIY:at här på forumet!
Nattlorden: njae, men med lite mindre djärva färgval så kanske vi är något på spåret!
Frågan är om en slitsport verkligen hade varit Stigs val? Vågar du? Vi är ändå så långt från OA-5 som det går?
Inte luta baffel. Inga djärva färgval. Mitt hoe jobbar febrilt. Ge mig lite tid. När var Amit-träffen? Vad säger du Fritz, skall vi ha ett färdig par med dit? (om du litar på mig dvs...)
Slitsport är ok tror jag. Kanske man t o m kan köra med den avancerade konstruktion som paa använde i sina tävlingsbidrag?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 876#235876
Högtalaren lär ju inte bli billig att tillverka oavsett...
Amitträffen är andra veckan i Juli...
fjonk:
Om vi inte ska måla elle luta men slitsa, hur ska du få till det snyggt så att sambotestet får godkänt?

klar vi ska spåna vidare!
Naq:
Hur viktigt är det att toppen är plan där diskanthornet sitter? Fyller den någon funktion eller är det en kamfiltereffektsgenerator?
Kan man öppna lyssningsvinkeln mer genom att göra en oa51 vinkling på lådvinkeln närmast högtalaren utan att man förstör någon annan parameter?
varför är diskanten placerad där den är? skulle man kunna sätta den mer direkt över mellanregistret tex?
Erik_Johansson: Go go go! Fast hade det inte varit roligare med en 10" för den där lilla extra kompromisslösa punchen i botten!?
Det syns inte men här står de på min "stereobänk" som eg bara är några skivor som vilar på mina basmoduler, höjd ca35 cm. De spelar med kraft och rätt bra i övrigt såhär, men det blir "luftigare" om man ställer sig upp så verkar det som om de hamnar mer rätt i förhålllande till öron såsom de är tänkta att fungera.
Kudden vid diskanten tar bort vad jag tycker är en viss hårdhet i diskanten emellanåt så en liten absorbent ska nog defintivt finnas med även på dessa.