Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
avr7000 skrev:Hmmm![]()
Jag var och kollade lite när en firma gjorde ett jobb åt mig idag....
Nu ser jag mina trevägare framför mig![]()
Baslådan lika naken och brutal som Eriks, svart som natten, men med baselementets ring, "mellanregisterhornet" och diskantens frontplatta vattenskuret i polerad metall (dolt dämpad med bitumen eller nåt naturligtvis...)
Toppdelen även utförd i något mer organiska former...
Stefan
Kraniet skrev:varför sitter ens basen på det sätt det gör? Man borde väl få samma effekt genom att ha basen längst ner i hörnet på baffeln spelandes åt sidan? Då slipper man ju krångla till det med alla vinklar och vrår menar jag..
Erik_Johansson skrev:C4rlsson skrev:Är baffeln bara en tunn skiva eller har du snesågat den i sidorna för att den ska passa?
Ser väldigt snyggt ut. Är riktigt sugen på att bygga egna
Det är 19mm mdf precis som resten av lådorna. Sågat med cirkelsågen ställd i 36 graders vinkel. Skulle nog varit en grad mindre men hellre minimalt glapp på baksidan än på framsidan.
/Erik
paa skrev:Erik_Johansson skrev:C4rlsson skrev:Är baffeln bara en tunn skiva eller har du snesågat den i sidorna för att den ska passa?
Ser väldigt snyggt ut. Är riktigt sugen på att bygga egna
Det är 19mm mdf precis som resten av lådorna. Sågat med cirkelsågen ställd i 36 graders vinkel. Skulle nog varit en grad mindre men hellre minimalt glapp på baksidan än på framsidan.
/Erik
35.3 grader får jag det till, grafiskt via 3D-cad.
Kraniet skrev:har du tillgång till originaldokumentationen? skulle vara kul att läsa teorin bakom högtalaren
Erik_Johansson skrev:För alla som undrar vad figurer och information kommer ifrån så finns patentet tillgängligt:
http://user.faktiskt.io/Erik_Johansson/ ... atent1.pdf
/Erik
tordnilsson skrev:Finns det några ritningar man kanske skulle eventuellt kunna ta del av tro ??
mvh Tord
avr7000 skrev:Hmmm![]()
Baslådan lika naken och brutal som Eriks, svart som natten, men med baselementets ring, "mellanregisterhornet" och diskantens frontplatta vattenskuret i polerad metall (dolt dämpad med bitumen eller nåt naturligtvis...)
Stefan
paa skrev:avr7000 skrev:Hmmm![]()
Stefan
Var är bilderna?
Jocke skrev:paa skrev:Är väldigt nyfiken på de där organiska formerna.
Ja, någon liten hint hade ju varit kul nu!paa skrev:Förresten, den nya RO4Y-basen som ska kunna funka i 20-25 liters låda skulle väl varit kul att testa i en sån där trevägare.
Vilket monster!
Fjonkalicious skrev:Jocke skrev:paa skrev:Är väldigt nyfiken på de där organiska formerna.
Ja, någon liten hint hade ju varit kul nu!paa skrev:Förresten, den nya RO4Y-basen som ska kunna funka i 20-25 liters låda skulle väl varit kul att testa i en sån där trevägare.
Vilket monster!
Vilken vadå bas? URL me?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster