hifikg skrev:Noterar att Larsen inte tänker ställa högtalare till förfogande för tester i framtiden. Läser också att de har uppmanat andra leverantörer att agera på samma sätt. Det gör, som jag ser det, bara tester i MoLT ännu mer oberoende och mer läsvärda. Hur svårt kan det vara att testa en medlems utrustning eller t o m utnyttja öppet köp och dylikt för att komma över de apparater man känner för att testa? Så tycker jag f ö att det alltid borde gå till.
Iofs. Men varför göra sig ovän med de få tillverkare av hifi som finns i detta land? De gör ju tex mycket utvecklingsarbete som man kan få underhandsinfo om, med en tvåvägskommunikation kan man ju även tipsa om egna erfarenheter som kan komma tillverkaren tillgodo.
Ärligt talat, jag förstår inte varför det behöver bli så mycket tjafs i de få och små organisationer som finns. Varför bråkar man om SSC och LTS? Varför springer vuxna karlar omkring och snackar skit om varandra? Varför är det så viktigt att pinka in revir?
Ankdammen HiFi-Sverige är liten och alla känner alla. Varför inte samarbeta och försöka föra utvecklingen framåt istället för allt skitsnackande som inte leder någon vart.
Att känna vad som är rätt eller fel kan väl inte vara några problem för oss vuxna människor? Och i "vår" bransch finns det ju inga stora klipp, inga massa pengar att tjäna, ingen credit från gemene man på gatan... Kort sagt, det finns egentligen bara tillfredsställelsen att ha gjort ett bra jobb och att ytterligare förbättrat återgivningen. Om man lyckas alltså. Så varför blir det en sådan massa tjafs?
Många "varför" men ibland blir jag bara så dj-a trött.
/ B