hifikg skrev:Jo, ljuga ihop ett test kan jag göra redan i natt om det vore intressant, men så lågt tror väl ändå inte någon att LTS/MoLT tänker sjunka, det tror i varje fall inte jag. Varför skulle de det? Låter verkligen Ino så speciellt att de går att identifiera så lätt vid ett blindtest? Hmmm... det borde betyda att de har någon speciell "signatur" och det är ju aldrig något riktigt bra i högtalarsammanhang, eller?
...eller att den andra högtalaren har det...
hifikg skrev:Edit: De "blinda" får inte vara ägare av Ino, skulle det kunna vara ett villkor som reducerar risken för jäv? Jag har lyssnat på ett par olika modeller, men alldeles för kort för att kunna säga något särskilt om dem, förutom att de inte alls låter illa, och jag skulle garanterat inte känna igen en sådan högtalare på ljudet. Knappt ens på utseendet, det var himla mörkt i Ingvars källare ska ni veta!
Jag skulle vilja ha riktigt kunniga lyssnare i ett sådant test, sådana som är vana vid
återgivning av ljud, personer som dagligen hör oförstärkta instrument och har vana att lyssna på audioutrustning med det perspektivet. Dessvärre är de ofta INO-ägare.
Men visst, det vore roligt med en hel serie av högtalartester där man bara spelar på en högtalare per lyssningssession, och att lyssnarna inte har en aning om vad det är för högtalare som spelar. Någonstans i den serien kunde man kasta in en INO-högtalare och fortfarande ha trovärdighet. Kanske. Fast jag undrar om inte fusktanken skulle komma upp i diskussionstrådarna ändå.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.