Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Rasmusbdk skrev:For pokker. Havde helt overset filtskålen. Kan denne stadig købes hos Larsen, eller hvad er den bedste løsning?
Pft
juanth skrev:Rasmusbdk skrev:For pokker. Havde helt overset filtskålen. Kan denne stadig købes hos Larsen, eller hvad er den bedste løsning?
Pft
Ja jag tror att Larsen har ullfilt att sälja. Skicka ett mejl med beställning och adress, men prova att ringa också, för bästa effekt.
Rasmusbdk skrev:juanth skrev:Rasmusbdk skrev:For pokker. Havde helt overset filtskålen. Kan denne stadig købes hos Larsen, eller hvad er den bedste løsning?
Pft
Ja jag tror att Larsen har ullfilt att sälja. Skicka ett mejl med beställning och adress, men prova att ringa också, för bästa effekt.
Tak for det! Jeg er ikke så god til hverken at tale eller forstå svensk, så har forsøgt mig med at sende en mail![]()
![]()
Rasmusbdk skrev:Så fik jeg fat i et 60mm paprør og skåret det til 32 cm i længden. Så langt så godt!
Sliber man begge kanter ned (både rød og blå), således røret kan stikkes lige ind gennem hullet?
Jeg havde lidt håbet at jeg kunne nøjes med at slibe den indret kant (blå) og indsætte røret gennem bashullet, men det er lige akkurat for langt..
Nogen tricks jeg overser?
Chris71 skrev:Rasmusbdk skrev:Så fik jeg fat i et 60mm paprør og skåret det til 32 cm i længden. Så langt så godt!
Sliber man begge kanter ned (både rød og blå), således røret kan stikkes lige ind gennem hullet?
Jeg havde lidt håbet at jeg kunne nøjes med at slibe den indret kant (blå) og indsætte røret gennem bashullet, men det er lige akkurat for langt..
Nogen tricks jeg overser?
Hålet bör vara stort nog för att trä igenom röret från utsidan, om du skall ha en fläns som du nu har så måste ju rört vara på plats innan högtalaren sätts ihop.
Rasmusbdk skrev:Jeg har undersøgt sagen, og det viser sig at basserne ikke er udgået. Som nævnt af andre her i tråden skulle der være en mindre sending på vej i markedet nu, og derefter går der forventeligt 3 måneder til næste batch. Men de skulle altså komme igen. Heldigvis!
Jeg kan også se, at de stadig kan bestilles på https://frequence.dk/hifi/72-mellemtone ... per-4-ohm/
Nattlorden skrev:Rasmusbdk skrev:Jeg har undersøgt sagen, og det viser sig at basserne ikke er udgået. Som nævnt af andre her i tråden skulle der være en mindre sending på vej i markedet nu, og derefter går der forventeligt 3 måneder til næste batch. Men de skulle altså komme igen. Heldigvis!
Jeg kan også se, at de stadig kan bestilles på https://frequence.dk/hifi/72-mellemtone ... per-4-ohm/
Tack! Har lagt beställning nu, innan det blir för sent där också...
Edit - fast de var på restorder där också.... men skulle komma igen.... så det blir att vänta!
momotom skrev:Nattlorden skrev:Rasmusbdk skrev:Jeg har undersøgt sagen, og det viser sig at basserne ikke er udgået. Som nævnt af andre her i tråden skulle der være en mindre sending på vej i markedet nu, og derefter går der forventeligt 3 måneder til næste batch. Men de skulle altså komme igen. Heldigvis!
Tack! Har lagt beställning nu, innan det blir för sent där också...
Edit - fast de var på restorder där också.... men skulle komma igen.... så det blir att vänta!
Hör av dig om du känner att du behöver ett par, finns nga på hyllan hos mig.
Nattlorden skrev:...Vet ju att jag köpt platta och rör tidigare, men var tusan de befinner sig nu är ju högst ovisst...
![]()
![]()
FreQuence Danmark skrev:Kære kunde
Nu modtager vi varer fra Wavecor som har været i restordre i næsten 6 måneder.
Din ordre på WF182BD03 er imellem.
Vi forventer at kunne afsende varerne til dig i løbet af næste uge.
Rigtig god påske
Nattlorden skrev:FreQuence Danmark skrev:Kære kunde
Rigtig god påske
Även om "imellem" inte är ett ord i min danska ordbank, så låter det ju bra.
paa skrev:Nattlorden skrev:FreQuence Danmark skrev:Kære kunde
Rigtig god påske
Även om "imellem" inte är ett ord i min danska ordbank, så låter det ju bra.
Jag tror du behöver investera i en dansk ordbok, när ordbanken sviker.
Nattlorden skrev:Börjat kika på vilka komponenter jag skall köpa, men avvaktar nog beställning tills elementen dykt upp, så det inte blir en sen besvikelse därvidlag.
Vet ju att jag inte vill ha lyxkondensator i toppen, men väl fina stora spolen i basen.
Sen skall jag bara avkoda filterbeskrivningen... Det tar jag hemskt gärna lite hjälp med sen...
momotom skrev:Nattlorden skrev:Börjat kika på vilka komponenter jag skall köpa, men avvaktar nog beställning tills elementen dykt upp, så det inte blir en sen besvikelse därvidlag.
Vet ju att jag inte vill ha lyxkondensator i toppen, men väl fina stora spolen i basen.
Sen skall jag bara avkoda filterbeskrivningen... Det tar jag hemskt gärna lite hjälp med sen...
Gott att elementen är på G! Jag måste också ta tag i mina påbörjade .N-byggen men man hinner liksom inte allt, det är jobb, fallfärdigt hus osv, osv...
Nattlorden skrev:Börjat kika på vilka komponenter jag skall köpa, men avvaktar nog beställning tills elementen dykt upp, så det inte blir en sen besvikelse därvidlag.
Chris71 skrev:Nattlorden skrev:Börjat kika på vilka komponenter jag skall köpa, men avvaktar nog beställning tills elementen dykt upp, så det inte blir en sen besvikelse därvidlag.
Eftersom jag är en del att momotom inte gått i mål med sitt .N projekt så bara måste jag ta tag i saker och ting, helst som det skall adderas ytterligare ett boende till familjens underhållsbehov, men då jag kanske är en av de som byggt filter ganska nyligen även om jag inte kan hålla isär mina diagram (förlåt momotom) så kan jag säga att om man kostar på sig en sån där fin fet röd 10uF kodning till diskanten men sen bygger resten med normala mox motstånd och standard kodningar samt lågresistiva men trådlindade spolar så landar man strax under 2000 för paret.
Då jag har ett backjobb att göra så kan jag ju lägga upp en bild på hur det korrekta filtret blir oxå då jag behöver röja bort alla halvdana projekt innan flyttlasset går.
petersteindl skrev:Är det något fel på den kondensatorn?
paa skrev:Är det något fel på standardspolen?
Chris71 skrev:Eftersom jag är en del att momotom inte gått i mål med sitt .N projekt så bara måste jag ta tag i saker och ting
Nattlorden skrev:Chris71 skrev:Nattlorden skrev:Börjat kika på vilka komponenter jag skall köpa, men avvaktar nog beställning tills elementen dykt upp, så det inte blir en sen besvikelse därvidlag.
Eftersom jag är en del att momotom inte gått i mål med sitt .N projekt så bara måste jag ta tag i saker och ting, helst som det skall adderas ytterligare ett boende till familjens underhållsbehov, men då jag kanske är en av de som byggt filter ganska nyligen även om jag inte kan hålla isär mina diagram (förlåt momotom) så kan jag säga att om man kostar på sig en sån där fin fet röd 10uF kodning till diskanten men sen bygger resten med normala mox motstånd och standard kodningar samt lågresistiva men trådlindade spolar så landar man strax under 2000 för paret.
Då jag har ett backjobb att göra så kan jag ju lägga upp en bild på hur det korrekta filtret blir oxå då jag behöver röja bort alla halvdana projekt innan flyttlasset går.
Fast det är precis den kondensatorn jag INTE skall ha....
Chris71 skrev:Nattlorden skrev:Chris71 skrev:
Fast det är precis den kondensatorn jag INTE skall ha....
Nu måste jag missat att Faktiskt blivit ett forum för klärvoajanta, jag kan erbjuda 2 olika feta röda kondingar beroende på vilken läggning personen i fråga har eller vilket humör jag är på, bägge är relativt sett ungefär lika röda, stora men en väger lite mer än den andra.
Vilken var det du inte skulle ha?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster