dimitri skrev:tre medlemmar som är djupt involverade i frågan, Anders, Ingvar och Peter. Alla tre beskyller någon annan i trion för att fara med lögner. Anders och Peter är duktiga med att presentera citat, dokument, underlag. Ingvar framstår stundom som mindre förtroendeingivande genom att han förlitar sig huvudsakligen på sitt minne vilket inte alltid är så "ackurat" och blir då tacksam munsbit. Alla tre för fram en idé eller föreställning att den andre (de andra) har en hemlig agenda, inte rent mjöl i säcken, agerar för egen vinning. Alla tre säger sig värna om arvet efter SC.
Alla tre månar om att övertyga läsarna om riktigheten i sina positioner, för annars hade de inte debatterat offentligt. Det är lätt att säga "må läsaren bilda sig egen uppfattning". Men det är svårt att göra som läsare. Det enklaste hade varit att säga att var och en har 331/3 % rätt. Vilka andra verktyg har läsaren att ta till för att bilda sig en uppfattning.
Hur förhåller sig de tre till OA som ord, begrepp, princip. Ingvar säger att han INTE tillverkar ortoakustiska högtalare. Peter har benämningen OA i sitt företagsnamn. Anders är öppen med att han konstruerar högtalare som är ortoakustiska men utan att benämningen förekommer i reklam eller produktbeskrivningar. (Anders, rätta mig om jag har fel)
Det här med lögner. Jag tycker inte att en person som hävdar något han/hon är förvissad om ljuger. Det kan vara dåligt minne, felaktig information osv. Det sagda må vara osant men inte lögn. Enligt mitt sätt att se. Att ljuga är att medvetet vilja vilseföra, ung som uppsåt i domstol.
Många urkunder har blivit offentliga i tråden. Tyvärr hjälper de inte mig att extrahera sanningen, dvs vem av de tre har mer rätt än de (den) andra.
Alla tre är duktiga skribenter för att inte säga (på gränsen till) karismatiska vilket gör att läsare som vill bilda sig en uppfattning måste besitta motsvarande förmåga att läsa, att avkoda signalen.
Så vad återstår, det gamla vanliga alltså att alla tre är lika goda kålsupare?
Inte riktigt. För min egen del är den som nyttjat tillmälen som Svansen, Undersåtar, i ett desperat nödläge och behov att kasta pinnen åt ett annat håll.
edit: det tog mig en bra stund att skriva inlägget. Vill bara tillägga att jag gillar Ranefjords inlägg
Nej Dimitri, jag har inte benämningen OA i mitt företagsnamn. Bolaget ifråga har namnet Bremen Ortho-Acoustic AB. Det är alltså inte Bremen OA AB.
OA kan betyda många olika saker, t.ex. Overeaters Anonymous
http://www.oa.org/ eller Oskar Andersson eller Osteoarthritis eller helt enkelt OA som en industristandard
http://www.oa.com/.
Jag undrar en sak, varför är det så svårt för många att ta till sig klara fakta på detta forum?
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.