Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
realist skrev:Det jeg lurer på nå, er hva denne teksten referer til:
"The Chorus way of listening to music will revolutionize future speaker designs" a statement that was true already 30 years ago."
realist skrev:Det jeg lurer på nå, er hva denne teksten referer til:
"The Chorus way of listening to music will revolutionize future speaker designs" a statement that was true already 30 years ago."
staffanw skrev:I would not be surprised if the Carlsson OD11 is still a better sounding speaker that the Renaissance version.
IngOehman skrev:Är inte den här texten...staffanw skrev:I would not be surprised if the Carlsson OD11 is still a better sounding speaker that the Renaissance version.
...en rätt trist spekulation, egentligen?![]()
Eller missförstår jag vad det är du vill säga med den?
Jag bara frågar - vad är uttalandets syfte? Att kontakta någon för att berätta att man tror att de gjort ett dåligt jobb - utan att ens ha hört det de gjort, kan upplevas en smula agressivt av mottagaren.![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:Är inte den här texten...staffanw skrev:I would not be surprised if the Carlsson OD11 is still a better sounding speaker that the Renaissance version.
Jag bara frågar - vad är uttalandets syfte? Att kontakta någon för att berätta att man tror att de gjort ett dåligt jobb - utan att ens ha hört det de gjort, kan upplevas en smula agressivt av mottagaren.![]()
Vh, iö
Jocke skrev:....................
Tycker det hedrar minnet av Stig att antalet tillämpningar växer. Man kan ju inte gärna klandra de tillverkare som faktiskt får ut produkter när inget annat finns att köpa!
Hellre mångfald än enfald!
/Jocke
Jocke skrev:Jag har ingen aning om ifall konstruktören ens känner till OD11. Fick den någon större spridning i världen?
/Jocke
LEXrasta skrev:Ni kanske skulle be killen från Valutronic bygga framtida Carlsson modeller!
Han har ju redan börjat fila på ett par Carlsson kopior som han ska börja sälja!!
SQ-50 C
Carlsonhögtalrna innebar på 1960- och 70-talet en smärre revolution.
Rundstrålande diskant och uppåtriktat bas/mellanregister. Genom att ljudet reflekterades både mot väggar och tak blev placeringen av högtarna i princip godtycklig. Ljudet blev "musikaliskt" och fyllde rummet på ett behagligt sätt.
I oktober (provbyggen måste göras) släpper vi ritningen på SQ-50 C, en högtalare som syftar till att få samma okritiska placering av lådorna, samma luftiga och lättlyssnade ljud, oberoende av var man befinner sig i rummet, men med SQ-lådornas överlägsna ljudkvalitet och djupa basåtergivning.
http://www.valutronic.se/index3.html
/Danne
![]()
staffanw skrev:IngOehman skrev:Är inte den här texten...staffanw skrev:I would not be surprised if the Carlsson OD11 is still a better sounding speaker that the Renaissance version.
Syftet med uttalandet är att lyfta fram OD11 och SC och uppmuntra journalisten att försöka lyssna på några Carlsson/Sonab, snarare än att påstå att någon gjort ett dåligt jobb.
Förövrigt så skrev jag ju detta till journalisten som skrivit CES rapporten på sin sida och inte till producenten, men visst jag har inte lyssnat på Chorus så spekulationen är onödig.
IngOehman skrev:Vem är den där typen som vi borde tro på menar du?![]()
..........
Vh, iö
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster