Där är det dörrar samt att det är enda ställen det inte är stadig vägg.CODY skrev:Fredrik!
varför inte vända på hela rummet? D v s ha L6orna mot den andra och fönsterlösa kortsidan?
din/Cody
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Det här jag förstås väldigt nyfiken på jag förstår dock att du ska ha tid och lust för att göra detta. Jag tycker fortfarande det är lite "ilsket" i nedre diskanten.Naqref™ skrev:_Fredrik_ skrev:Glasskivor, jag vet inte, dom må vara genomskinliga, men synas kommer dom att göra. Problemet är inte att det skulle bli rörigt, utan att det skulle se allmänt skumt ut.
Du behöver ju inte välja rökfärgat glas.
Skämt åsido så ska jag kolla på mätdata och se om jag kan analysera det hela och kanske komma på en lösning. Om det går.
Men det får bli nästa vecka när jag har tillgång till mina mätdata igen.
Nej jag är lång ifrån säker, bara en gissning, jag tror det är runt där någonstans. Du borde förstås veta exakt innan du sätter igång.. Jag har tyvärr ingen mätutrustning, men noterar att cymbaler och hihats har benägenhet att sticka ut på.Naqref™ skrev:Bra att du påminnde mig.
Är du säker att det är vid 6kHz och inte vid runt 8kHz? Eller är det s a s inom felmarginalen?
_Fredrik_ skrev:Det verkar sannerligen så.MagnusÖstberg skrev:Är det här en hjälpsam konstruktör?
Låttakårenpetersteindl skrev:_Fredrik_ skrev:Det verkar sannerligen så.MagnusÖstberg skrev:Är det här en hjälpsam konstruktör?
Fredrik, Naq har säkert ett par Låttor som han kommer att kränga på digDu behöver ju många högtalare, eller hur?
Ja, då får det väl bli pip som alla andra.celef skrev:om det blir ett byte, vet du redan nu vad byter till?
Troligen inte.celef skrev:pip är nog ett gott alternativ om man får tro faktiskt
men dom tycks oxå ställa vissa krav, kan du uppfylla dom?
peetwa skrev:celef skrev:men dom tycks oxå ställa vissa krav, kan du uppfylla dom?
Ja, dom är ju inte "easy on the eye" precis.
_Fredrik_ skrev:Troligen inte.celef skrev:pip är nog ett gott alternativ om man får tro faktiskt
men dom tycks oxå ställa vissa krav, kan du uppfylla dom?peetwa skrev:celef skrev:men dom tycks oxå ställa vissa krav, kan du uppfylla dom?
Larsen är iaf b l a det snyggaste man kan få i högtalarväg, tycker jag.
peetwa skrev:celef skrev:men dom tycks oxå ställa vissa krav, kan du uppfylla dom?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster