Vad gör jag om dom inte finns kvar? Vilken liknande Carlsson model, utseende och ljudmässigt, finns det att få tag på?
Håll tummarna för att det finns ett par kvar oa-60 kvar
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Grahnbarr skrev:Vad gör jag om dom inte finns kvar? Vilken liknande Carlsson model, utseende och ljudmässigt, finns det att få tag på?
Håll tummarna för att det finns ett par kvar oa-60 kvar
Grahnbarr skrev:Tror det har pratats om att dom ska börja produceras i sommar. Men så länge kan jag inte vänta![]()
Tyvärr så gillar jag inte utseendet på 51/52 orna annars hade det blivit dom. Har kollat lite på Carlsonplanet och dom bästa verkar vara OA-50.
Jocke skrev:Begagnade 58-or är naturligtvis en möjlighet fast det kommer ju att kosta några kronor innan de är uppdaterade till OA60-standard!/Jocke
Kaffekoppen skrev:Det är inget konstigt alls!
OA58 kan aldrig bli den version av OA52.2 som sålt eftersom det är en annan högtalare - OA60! Att licenstillverkaren kallade högtalaren för felaktigt namn (trots otaliga påpekanden) ändrar inte det faktumet.
Det kommer att komma en riktig OA52.2 vilket innehåller ett nytt baselement framöver.
ps. Jocke, du vet väl detta mycket väl och varför föreslår du då ett inköp av en OA58 som sen skulle kunna bli en OA60??? Det kan ju aldrig ske..
paa skrev:Det som skiljer "58.2" från fullt ut äkta OA60 är bara huven, där den nya huven har lite annan form och lite större absorbent.
Ingen 58.2 har väl fått den nya huven?
Skillnaden mellan 58 och "58.2" ligger ju i både baselement och en massa annat finlir.
Du får väl bidra till vilken förvirring du vill - vill du det?Jocke skrev:Kaffekoppen skrev:Det är inget konstigt alls!
OA58 kan aldrig bli den version av OA52.2 som sålt eftersom det är en annan högtalare - OA60! Att licenstillverkaren kallade högtalaren för felaktigt namn (trots otaliga påpekanden) ändrar inte det faktumet.
Det kommer att komma en riktig OA52.2 vilket innehåller ett nytt baselement framöver.
ps. Jocke, du vet väl detta mycket väl och varför föreslår du då ett inköp av en OA58 som sen skulle kunna bli en OA60??? Det kan ju aldrig ske..
Du menar 58.2? Enligt tillverkaren eller SSC? Varför kan inte jag också få bidra till förvirringen? Ingen annan verkar ju helt klar! Visst skulle de högtalare som såldes som OA58.2 kunna uppgraderas till OA60?
/Jocke
Grattis!Grahnbarr skrev:DET FANNS ETT PAR KVAR!!
Tack för alla svar men nu behöver jag inte oroa mig mer, på måndag är jag stolt Carlsson ägare.
52.2 skall kunna uppgraderas till OA60
Kaffekoppen skrev:52.2 skall kunna uppgraderas till OA60.
Larsen borde få åka kylarprydnad till Nordpolen för sin namnförvirring!
Begagnade 58-or är naturligtvis en möjlighet fast det kommer ju att kosta några kronor innan de är uppdaterade till OA60-standard!
Naqref™ skrev:OA58 kan uppgraderas till 58.2 och de som av Larsen har kallats 58.2 är eg en tidig verre av OA60.
Hur svårt ska det vara egentligen?
Jocke skrev:LEXrasta skrev:Jag tycker inte att man ska uppgradera OA-58 den låter underbart,så en uppgradering är enligt mig onödigt..
/Danne
Det kan ju bli nödvändigt eftersom tillgången på de basarna som reservdel väl är rätt begränsad, typ!![]()
/J
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: BosseS och 2 gäster