Artikeln från RT nr 4 1964 i PDF:
http://www.fabas.se/ljudobild/projekt/index.php
Dessutom har dom felaktigt skrivit att RT-hornets byggbeskrivning ligger där fast det i själva verket är 70/80-hornet, RT-hornet är en annan konstruktion.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
PeterAkemark skrev:70/80-hornet publicerades senare, under 1975 som också sägs i artikeln.
Jo men hela hornserien från 1975 är ju en rip-off av Klipsch La Scala!PeterAkemark skrev:Det första horn som RILA/Frekvensia gjorde var faktiskt 70/80 hornet som de tillverkade och sålde utan att ha gjort något avtal med varken tidningen eller författaren/konstruktören.
paa skrev:PeterAkemark skrev:70/80-hornet publicerades senare, under 1975 som också sägs i artikeln.
Det publicerades även en artikel med modifiering av 70/80-hornet, signerad Bjarne Bäckström något år senare, vilken förtjänat att läggas ut tillsammans med orginalartikeln.Jo men hela hornserien från 1975 är ju en rip-off av Klipsch La Scala!PeterAkemark skrev:Det första horn som RILA/Frekvensia gjorde var faktiskt 70/80 hornet som de tillverkade och sålde utan att ha gjort något avtal med varken tidningen eller författaren/konstruktören.
Svante skrev:De stavar klipppunkten med 3 "p"
perstromgren skrev:Hur förhåller sig popboxen och OA-5 till varann? De förekom ungefär samtidigt om jag inte missminner mig.
mapem skrev:Jag hade popboxar, som jag tyckte lät bättre än både OA-5 och OA-6 typ II (typ ett har jag inte hört vad jag kan minnas). Och jag byggde mig, tillsammans med min dåvarande flickvän och nuvarande hustru, ett RT-horn och kan intyga att det såg inte alls ut som i den där artikeln. Det var konstruerat så att hormynningen delvis bestod av väggen eller golvet, beroende på hur man placerade det. Det var gigantiskt och slaktades ganska snart. Lät inte särskilt bra tyckte vi. Hade tidningen med beskrivningen kvar länge men den försvann i en flytt för några år sen tyvärr.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster