jag har alltid haft ett en stort intresse för musik men aldrig kommit överens med "vanliga" högtalare för man ska ju sitt i sweetspoten och då försvinner ju den högra högtalaren och det är ju ganska irriterande..
Kan tyckas att det är lite dumt att lägga pengar på hifi
när man är döv på ett öra,men mitt hifi intresse väcktes för snart 2 år sedan när jag för första gången fick höra OA-58
jag blev faktiskt (ingen överdrivt)helt såld på dessa små rara högtalare.
Nu helt plötsligt så behövde jag inte sitta mitt framför högtalara utan sitta pricis där jag ville utan att förlora den högra högtalaren.
Efter ett par månader så sålde jag mina 58:or och köpte mig ett par OA-60
Nånstans på vägen mot det prefekta ljudet lärde jag mig genom faktiskt.se att man inte behöver lägga en massa pengar på kablar och att det mesta som inte var högtalare,slutsteg,cd och förstärkare bara var ormolja.
TACK för den lärdommen
Nu vet ju inte jag hur stereo låter för jag hör ju i mono så det kan tänkas att en valigt hörande person inte gillar att sitta där jag gör,men jag sittar alltid höger om höger högtalare och jag sitter faktiskt väldigt mycket höger om höger högtalare men där låter det väldigt bra för mig..
Ska villigt erkänna att det känns märkligt att erkänna att man är halvdöv på ett hifi forum

Är det bara jag på faktiskt.se som är halv döv!eller finns det mer halv döva här på faktiskt som inte vågat erkänna det?
Ska även tillägga att mitt musik intresse har kommit tillbaka så nu spisar jag musik varje dag.Jag har lagt allt av hifi tänkande åt sidan nu och på så vis kommit fram till att min stereo låter kanon bra.
Helt underbart
/Danne