Har "nyligen" flyttat till ny lya och har inte börjat meka allvarligt med ljudet i densamma. Har funderat på att köpa lite riktiga hifiprylar men har inte kommit loss. Nåväl, öppnade förrådet och drog fram en gammal pioneer förstärkare. Några minuter senare så fick jag ljud i burkarna. Eftersom jag aldrig tidigare lyssnat på en OA högtalare så var det en aning spännande.
Tills hifi har inhandlats så kommer att OA stå kvar (hade en temp. JVC bergsprängare modell stor dammsugare tidigare

Det har sedan igår uppkommit en del frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Har provat att söka lite, men resultaten är många.
Hur gör jag med placering? Nu är dom bara framställda snabbt och jag kan tycka att basen tenderar till att bli lite "stående våg". Kanske beror detta på ålder/högtalartyp?
Hur gör jag en besiktning av högtalarens kondition? Tror inte den är den bästa, loppisar har ofta en tendens att förvara saker fuktigt.
När jag kopplade in dom igår så lät ljudet helt ok, höger högtalare lät lite tunnt i bredbandselementet, vänster hade mer anslag och "ljud" helt enkelt. Nu till det spännande, idag så är det TVÄRTOM! Varför?
Jag lyssnar mestadels på elektronisk/modern eller sing/songwriter musik, har lite svårt att se OA komma väl till pass?
Tackar för allt feedback.
/Fjonkalicious