skumkanter samt Dustcap´s till mina oa51

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
doggydoggen

skumkanter samt Dustcap´s till mina oa51

Inläggav doggydoggen » 2008-01-07 17:33

Har köpt mig ett par oa51 och dom är nu påväg upp hit till mörka norrland..
kan inte vänta..tänkt beställa skumkanter och nya dustcap´s

Till frågan..storleken på dammskyddet??

Högtalarna är ju inte här på ett par dagar annars hade jag ju kunnat mäta själv..:)
vill få iväg en beställning så fort som möjligt

föressten kanske nå´n som ligger på några skum surronder och dammskydd som kan tänka sig att sälja dom till mig?..

för övrigt så ser faneret ut att vara i fint skick.. :D
eller vad tycker ni..:)

/Doger

Bild
By doggydoggen, shot with Canon DIGITAL IXUS 70 at 2008-01-07

Användarvisningsbild
doggydoggen

Inläggav doggydoggen » 2008-01-07 17:39

Närbild på faneret..:)

Bild
By doggydoggen, shot with Canon DIGITAL IXUS 70 at 2008-01-07

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2008-01-07 18:28

Vilka ypperligt söta pjäser, grattis!
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2008-01-07 19:24

Grattis doger! Dom ser så bra ut som ett svartbetsat par kan göra :) Har själv ett svart par med lätt skavda hörn..

Var för skall du beställa ett nytt dammskydd? Går inte den att återanvända? På mitt par som kantades om av CP byttes inte dammkåpan utan originalet monterades tillbaka!

Dessutom skall väl inte det elementet ha en täckt pappkåpa utan en luftad för kylningen..

/robban

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2008-01-07 20:00

De ser ut att vara i gott skick!

Hade inga problem med att få mina gamla dammskydd på plats. Man får vara försiktig så gär det bra. Det är lite pyssligt att få loss dem utan att vinkla kniven och så är det lätt hänt att man skär i konen. ta det försiktigt, en bit i taget.

bassman skrev:...Dessutom skall väl inte det elementet ha en täckt pappkåpa utan en luftad för kylningen..

Är det uttalat att textilkalotten läcker för att kyla talspolen? Jag tog för givet att det berodde på slarv. Det är en klassisk m-reg-tweak att täta textilkalotter bättre återgivning.

/Jocke

Användarvisningsbild
doggydoggen

Inläggav doggydoggen » 2008-01-07 20:28

bassman skrev:Grattis doger! Dom ser så bra ut som ett svartbetsat par kan göra :) Har själv ett svart par med lätt skavda hörn..

Var för skall du beställa ett nytt dammskydd? Går inte den att återanvända? På mitt par som kantades om av CP byttes inte dammkåpan utan originalet monterades tillbaka!

Dessutom skall väl inte det elementet ha en täckt pappkåpa utan en luftad för kylningen..

/robban

jo det går nog att återanvända..men eftersom det inte är nå´n hemmansaffär så tänkte jag byta om jag får tag i dom

jo jag har läst om kylningen av talspolen,frågan är om man bör låta den vara luftad?..eller om man ska montera polstycket i svarven å göra en luftning genom den..*s*

Återgå till Carlsson Illuminati