Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
joseph skrev:En person gör sitt första inlägg på Carlsson Planet där den frågar vad som händer med nya SSC-högtalare. Sen blir det lite off topic och sju sidors oemotsaggd kritik av SSC och personer inom SSC. Kritiken kommer till stor del från en-två personer (hur länge orkar de fortsätta utan att någon från andra sidan svarar?). Sedan lägger ytterligare en person in sitt första inlägg på faktiskt.se om samma tråd. ? Välkommen!
avr7000 skrev:
För övrigt så är jag heltidsarbetande 3-barnsfar (en 3 åring, bara en sån sak). Jag sover helt enkelt färre timmar än er andra och får på så sätt mer tid![]()
Mvh
Stefan
Vi kan väl säga att jag är PR-man för Larsen (oavlönad sådan) OM vi samtidigt säger att du är nån sorts "självmordsbombare" åt SSC/Iö som hoppar in o gör en "POFF" i alla såna här trådar
profbd skrev:
fö kan man ju undra hur stor stig karlsson var som konstruktör när nag lite halvsnabt konstruerar något som slår hans alster
(ingen skygga över anders bara kudos)
guldfisk skrev:avr7000:
I den länkade tråden har du missförstått KTH:s valspråk "Vetenskap och konst". Konst syftar här på kunnande eller färdighet (exempelvis "konsten att..."), inte något konstnärligt.
guldfisk skrev:avr7000:
I den länkade tråden har du missförstått KTH:s valspråk "Vetenskap och konst". Konst syftar här på kunnande eller färdighet (exempelvis "konsten att..."), inte något konstnärligt.
Vee-Eight skrev:Säg inte emot mig i detta, jag har 20p i ämnet teknikhistoria, 40p allmän historia.
Ja, det stämmer, eftersom jag minsann blev itutad detta på Polhemsgymnasiet/Chalmerska gymnasiet i Göteborg.Vee-Eight skrev:Suckaligen...
Konst är det äldre ordet för teknik. Gamle farbror Polhem var konstmästare vid Falu Koppargruva, dvs konstruktionsledaren i modernt språk. Jfr med ordet "konstgjord".
Säg inte emot mig i detta, jag har 20p i ämnet teknikhistoria, 40p allmän historia.
Vee-Eight skrev:
Säg inte emot mig i detta, jag har 20p i ämnet teknikhistoria, 40p allmän historia.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:
Vi konstnärer ägnade våra poäng åt "riktiga" ämnen såsom fysik, matematik, mekanik, ellära osv.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster