Hejsan!
Bygger om en gillestuga som tidigare hade 4 infällda högtalare en bit in från hörnen på ungefär 1.6m höjd.
Arbetet med rummet som skall bli vårt TV-rum börjar närma sig slutet och idag städade jag fram högtalarelementen från förrådet intill för att kolla upp vilka högtalarelement det egenligen är och om de kan användas till något eller bara är skräp.
Tre av fyra "basar" var 3 st Philips 9710 M/01 varav två ser ut att vara i närmast perfekt skick men den tredje har lagats med delar från upphängningen från en fjärde högtalare som någon gång blivit utbytt mot ett SEAS 21 TV GWD
Högtalarkonstruktionen var 2-vägs. En Philips 9710 M/01 ihop med en AD0160/T8 som delades av med vid 4000Hz med ett SEAS 8001. Jag provspelade dem med rockmusik innan jag började riva och det skrapade tyvärr en del i basregistret så någon av högtalarna är inte helt frisk.
Jag vill ha bra förslag på vad jag kan/bör göra med dessa rariteter. Har faktiskt funderat på att bygga Valutronics Carsloninspirerade högtalare till vardagsrummet men det är ju seriösare att återanvända dessa element.