Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Kan man inte köra vanlig print på papper istället för canvas? Det borde bli billigare och man slipper strukturen från canvas?
Mvh
Filip
Erik_Johansson skrev:Fjonkalicious skrev:Kan man inte köra vanlig print på papper istället för canvas? Det borde bli billigare och man slipper strukturen från canvas?
Mvh
Filip
Varför skulle man inte vilja ha korrekt original-look (dvs canvas)?
/Erik
Fjonkalicious skrev:Erik_Johansson skrev:Fjonkalicious skrev:Kan man inte köra vanlig print på papper istället för canvas? Det borde bli billigare och man slipper strukturen från canvas?
Mvh
Filip
Varför skulle man inte vilja ha korrekt original-look (dvs canvas)?
/Erik
Jag var övertygad att det var en printad plast som satt på högtalaren. Mitt par står nere i källaren, får dubbelkolla!
P5 skrev:Att trycka på papper känns däremot "sådär" när 70-talsserien i övrigt är väldigt välbyggda.
celef skrev:canvas har det aldrig varit på mina par oa12/14, men jag har bara ägt 5 par
celef skrev:nja, jag gör inga sådana sorteringar, jag anser att canvas vara tyg, alltså en tygetikett
mina etiketter har alla varit i plast, materialet på högtalarfoten är av plast, att införa en omotiverad materialblandning, en tygetikett, är därför en styggelse i min värld
Erik_Johansson skrev:celef skrev:nja, jag gör inga sådana sorteringar, jag anser att canvas vara tyg, alltså en tygetikett
mina etiketter har alla varit i plast, materialet på högtalarfoten är av plast, att införa en omotiverad materialblandning, en tygetikett, är därför en styggelse i min värld
Har du alltså etiketter i plast framtill på OA12/OA14 (undertill där serienr, etc står är det ju plast)? Jag misstror dig inte på något vis då Sonab gjorde ju mycket småförändringar genom åren, men på de säkert 30-40 par jag sett har jag bara sett tygetiketter (ofta trasiga och lösa dock). Därför vore det kul att se hur det ser ut med plast.
/Erik
P5 skrev:Jag har aldrig sett en plastetikett på OA12/14, däremot på OA116/2212.
Eftersom plastetiketter till OA12/14 inte existerar i min värld så tänker jag inte gå på den linjen, utan de nytillverkade etiketterna blir även de i tyg. Det är fullt möjligt att ta fram plastetiketter till en rimlig kostnad (kanske t.o.m. lägre än för canvas), men den frågan får någon annan driva i så fall.
MVH
Carl
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster