Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Piraten skrev:OA58 är mer möberingsvänliga hos oss (smalare o högre)
//Piraten
Piraten skrev:Största problemet är möbleringen, väggen är bara 2500mm och det skall få plats med OA50=390+390 + Subben=420 =1200mm
Det blir inte så mycket kvar till Tv/stereobänken, för man vill ju ha lite mellanrum mellan prylarna åkså. OA58 är 260 +260 då har man "sparat" 310mm.
//Piraten
bassman skrev:Men designmässigt är det inget som slår OA50, jag tycker faktiskt den är skitsnygg.!
Naqref™ skrev:bassman skrev:Men designmässigt är det inget som slår OA50, jag tycker faktiskt den är skitsnygg.!
Medhåll.
En liten outsider. Om man nu vill ha ett ljud snarlikt Carlsson men har väldigt lite plats i bredd så kan man fundera på Larsen 4/6 som är ca 3cm smalare än OA 58.
IngOehman skrev:Kör du en sådan där halvoffroad-stukad parallelltwin-Kawasaki?
Versys alltså.
Har faktiskt varit inne på att köpa en sådan alltsedan den kom.
Inte för att Dominatorn behöver bytas, men den verkar vara så
himla trevlig. Gillar till och med den röd-oranga kulären.
Vh, iö
OlA-68 skrev:Piraten skrev:Största problemet är möbleringen, väggen är bara 2500mm och det skall få plats med OA50=390+390 + Subben=420 =1200mm
Det blir inte så mycket kvar till Tv/stereobänken, för man vill ju ha lite mellanrum mellan prylarna åkså. OA58 är 260 +260 då har man "sparat" 310mm.
//Piraten
du behöver ju inte ha altaruppställning på prylarna det är snarare till nackdel för carlssonhögtalarna
ställ racket med prylarna offset och tvdjäveln i "arbetsrummet"(sängkammaren) det är ingen umgängesförbättrare
behåll 50-orna och njut av dem på en i övrigt naken väggmed ca 2.543257m mellan
Piraten skrev:teosig skrev:piraten >>> jag kan köpa ditt par OA50, utan några som helst problem.
Hör av dig om du har vägarna förbi Gävle...
//Piraten
leifolof skrev:Ska du köpa ett par OA-58? Har du provlyssnat nån av Larsenhögtalarna?
Jag bor också i Gävle. Känner du till om det finns flera Carlssonägare i stan? Jag har ett par OA-12 iaf..
Piraten skrev:leifolof skrev:Ska du köpa ett par OA-58? Har du provlyssnat nån av Larsenhögtalarna?
Jag bor också i Gävle. Känner du till om det finns flera Carlssonägare i stan? Jag har ett par OA-12 iaf..
Jag har ett par Larsen4 hemma nu.
Hör av dig om du vill komma och provlyssna..........
//Piraten
KarlXII skrev:Piraten skrev:leifolof skrev:Ska du köpa ett par OA-58? Har du provlyssnat nån av Larsenhögtalarna?
Jag har ett par Larsen4 hemma nu.
Hör av dig om du vill komma och provlyssna..........
//Piraten
Hur känns det?
Nöjd?
leifolof skrev:Jag lyckas inte hitta var Ljudhörnan ligger. Vet du?
Piraten skrev:leifolof skrev:Jag lyckas inte hitta var Ljudhörnan ligger. Vet du?
Norra Köpmangatan 16A, nere i källaren.
Han heter Håkan Jidåker
Öppettiderna är väl inte dom bästa om man jobbar dagtid.
Vardagar + Lördagar ca:11 - 14, (det är röda flaggor uppsatta när det är öppet)
Kantar även om trasiga element.
Säkrast är att ringa o kolla 026 - 511525, 076-2899815
//Piraten
Piraten skrev:Piraten skrev:leifolof skrev:Jag lyckas inte hitta var Ljudhörnan ligger. Vet du?
Norra Köpmangatan 16A, nere i källaren.
Han heter Håkan Jidåker
Öppettiderna är väl inte dom bästa om man jobbar dagtid.
Vardagar + Lördagar ca:11 - 14, (det är röda flaggor uppsatta när det är öppet)
Kantar även om trasiga element.
Säkrast är att ringa o kolla 026 - 511525, 076-2899815
//Piraten
Har du hittat dit?
//Piraten
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster